Romský žák v centru pedagogického pohledu
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Tannenbergerová, Monika
|
|
dc.contributor.author |
Janíčková, Alžběta
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-20T23:30:23Z |
|
dc.date.available |
2016-11-20T23:30:23Z |
|
dc.date.issued |
2015-10-27 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/36825
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá romskou problematikou, zejména romským vzděláváním. Teoretickou část tvoří dvě kapitoly. První představuje Romy a jejich historii s důrazem na jejich současné vyloučení, dále způsob jejich života, hodnotovou orientaci a romskou identitu. Kapitola druhá se zabývá strukturou romské vzdělanosti a hodnotí úspěšnost legislativních nástrojů školské politiky státu a nástrojů podzákonné normotvorby. Empirická část práce zjišťuje prostřednictvím kvalitativního výzkumu názory pedagogů na romské etnikum, na romské základní vzdělávání a na jejich vlastní kompetence pro edukaci Romů. Tento výzkum obohacuje doplňkové kvantitativní šetření ověřující na souboru pedagogů tří znojemských základních škol totožná témata v zúženém pojetí. |
|
dc.format |
113 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Diskriminace
|
cs |
dc.subject |
etnikum
|
cs |
dc.subject |
informant
|
cs |
dc.subject |
inkluze
|
cs |
dc.subject |
integrace
|
cs |
dc.subject |
komunita
|
cs |
dc.subject |
respondent
|
cs |
dc.subject |
Rom
|
cs |
dc.subject |
romský žák
|
cs |
dc.subject |
pedagog
|
cs |
dc.subject |
předsudek
|
cs |
dc.subject |
sociálně znevýhodněné prostředí
|
cs |
dc.subject |
učitel
|
cs |
dc.subject |
výchovně vzdělávací proces
|
cs |
dc.subject |
výzkum
|
cs |
dc.subject |
vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
xenofobie
|
cs |
dc.subject |
Discrimination
|
en |
dc.subject |
ethnic group
|
en |
dc.subject |
informant
|
en |
dc.subject |
inclusion
|
en |
dc.subject |
integration
|
en |
dc.subject |
community
|
en |
dc.subject |
respondent
|
en |
dc.subject |
Roma
|
en |
dc.subject |
Romani pupil
|
en |
dc.subject |
pedagogue
|
en |
dc.subject |
bias
|
en |
dc.subject |
socially disadvantaged environment
|
en |
dc.subject |
teacher
|
en |
dc.subject |
education process
|
en |
dc.subject |
research
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.subject |
xenophobia
|
en |
dc.title |
Romský žák v centru pedagogického pohledu |
|
dc.title.alternative |
Romany Pupil in the Centre of Pedagogical Point of View |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Jůzl, Miloslav |
|
dc.date.accepted |
2016-01-25 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis is concerned with Romani issues, especially Romani education. Theoretical part consists of two chapters. The first one introduces the Roma people and their history focusing on their current social exclusion; further also their way of life, their value system and Romani identity. The second chapter covers the structure of Romani scholarship and evaluates the success rate of state schooling policies of both legislative and lower level law. Using qualitative research the empiric part of this thesis gauges the opinions of teachers on the Romani ethnic group, their elementary education and their own competence for Romani education. This research is further enhanced by supplementary quantitative analysis of the same topics on the teaching staff of three elementary schools in the city of Znojmo. |
|
dc.description.department |
Institut mezioborových studií |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
35459
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2015-11-27 |
|
local.subject |
vzdělávání Romů
|
cs |
local.subject |
romské děti
|
cs |
local.subject |
Romanies education
|
en |
local.subject |
Gipsy education
|
en |
local.subject |
Romani children
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account