Analýza vztahu dospívající mládeže a oděvní značky Nike
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Šišková, Šárka
|
|
dc.contributor.author |
Blažek, Jan
|
|
dc.date.accessioned |
2016-06-06T08:30:18Z |
|
dc.date.available |
2016-06-06T08:30:18Z |
|
dc.date.issued |
2005-02-10 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/35416
|
|
dc.description.abstract |
Práce se zabývá vztahem velké mezinárodní oděvní značky a teenagerů. Klade si za cíl analyzovat vzájemný vztah, tedy jakým způsobem Nike komunikuje s teenagery, a jak teenageři nahlížejí na značku. Klíčovým materiálem pro práci je dotazník, který se zabývá mj. popularitou, povědomím a pozicí Nike vůči konkurenci z pohledu teenagerů. Důraz je kladen také na popis propagace, kterou Nike k oslovení tohoto tržního segmentu vyzužívá. |
|
dc.format |
58 stran |
|
dc.format.extent |
1793173 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
oděvní značka
|
cs |
dc.subject |
Nike
|
cs |
dc.subject |
teenageři
|
cs |
dc.subject |
propagace
|
cs |
dc.subject |
clothing brand
|
en |
dc.subject |
Nike
|
en |
dc.subject |
teenagers
|
en |
dc.subject |
promotion
|
en |
dc.title |
Analýza vztahu dospívající mládeže a oděvní značky Nike |
|
dc.title.alternative |
Analysis of relationship: teenagers and clothing brand Nike |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Soukalová, Radomila |
|
dc.date.accepted |
2005-05-26 |
|
dc.description.abstract-translated |
My bachelor work, the title of which is „Analysis of relationship: teenager and clothing brand – Nike, is aimed at mutual relationship between certain clothing brand and its target audience. The objective is to clarify promotion channels Nike uses for communication with one of its market segment (teens), explain the style of this communication and set brand’s positioning. I want to describe teenager’s up-to-date views and options on what is Nike’s (and similar brands like Adidas, Puma and Reebok) position when compare to modern snowboard and skateboard brands (Burton, Meat Fly, Quiksilver, Vans) – whether it is considered too much commercial and snobbish, or – on the other hand – it’s a adorable brand. Further, I want to reveal what is teenager’s attitude to famous clothing brands and what’s the attitude to their contemporaries who wear this type of clothes |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
513
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2005-05-06 |
|
Files in this item
There are no files associated with this item.
|
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account