Výroba audiovizuální reklamy
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Janíková, Jana
|
|
dc.contributor.author |
Šmuková, Zuzana
|
|
dc.date.accessioned |
2016-06-06T08:30:16Z |
|
dc.date.available |
2016-06-06T08:30:16Z |
|
dc.date.issued |
2004-12-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/35404
|
|
dc.description.abstract |
Autorka ve své práci popisuje výrobu audiovizuální reklamy. V teoretické části provádí rešerše vybraných publikací vztahujících se k výrobě reklamy jako součástí marketingové komunikace. Na základě rešerší vyslovuje předpoklad, že výroba dobré a účinné reklamy by měla být realizována dle určitých teoretických principů a měla by dodržovat v teorii popsané postupy a kroky. V praktické části své práce autorka na analýze konkrétní audiovizuální reklamy ověřuje pravdivost svého předpokladu. K analýze si zvolila již realizovanou audiovizuální reklamu s názvem Národní divadlo na pivo značky Pilsner Urqell. Na postupech tvůrčích marketingových, reklamních a produkčních týmů dokládá důvody úspěšného působení zkoumané audiovizuální reklamy. Závěrem se autorka zabývá vyhodnocením pracovních hypotéz a celkovým shrnutím výsledků své práce. |
|
dc.format |
71 s., 60 s. příloh |
|
dc.format.extent |
605709 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
mediální strategie
|
cs |
dc.subject |
reklamní brief
|
cs |
dc.subject |
TV reklama
|
cs |
dc.subject |
audiovizuální reklama
|
cs |
dc.subject |
peníze
|
cs |
dc.subject |
poslání
|
cs |
dc.subject |
vyhodnocení
|
cs |
dc.subject |
média
|
cs |
dc.subject |
sdělení
|
cs |
dc.subject |
marketing
|
cs |
dc.subject |
značka
|
cs |
dc.subject |
portfolio
|
cs |
dc.subject |
mediální brief
|
cs |
dc.subject |
produkční brief
|
cs |
dc.subject |
produkce
|
cs |
dc.subject |
scénář
|
cs |
dc.subject |
natáčení
|
cs |
dc.subject |
postprodukce
|
cs |
dc.subject |
on-line
|
cs |
dc.subject |
off-line
|
cs |
dc.subject |
režisér
|
cs |
dc.subject |
media strategy
|
en |
dc.subject |
advertising brief
|
en |
dc.subject |
production brief
|
en |
dc.subject |
TV comercial
|
en |
dc.subject |
money
|
en |
dc.subject |
message
|
en |
dc.subject |
mission
|
en |
dc.subject |
measurement
|
en |
dc.subject |
media
|
en |
dc.subject |
marketing
|
en |
dc.subject |
brand
|
en |
dc.subject |
portfolio
|
en |
dc.subject |
media brief
|
en |
dc.subject |
script
|
en |
dc.subject |
director
|
en |
dc.subject |
media communication brief
|
en |
dc.subject |
production
|
en |
dc.subject |
shooting
|
en |
dc.subject |
postproduction
|
en |
dc.subject |
on-line
|
en |
dc.subject |
off-line
|
en |
dc.title |
Výroba audiovizuální reklamy |
|
dc.title.alternative |
A comprehensive study into the making of audio visual advertising |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Křížek, Zdeněk |
|
dc.date.accepted |
2005-06-02 |
|
dc.description.abstract-translated |
The author in her work describes realisation of an audio-video commercial. In the theoretical part she researches chosen literature connected to the audio-video advertisement production as a part of marketing communication strategy. Based on the research, the author presumes the production of a functional and high quality commercial should be realised in accordance with certain theoretical principles and should follow theoretically defined steps and procedures. In the practical part, analysing one specific audio-video commercial, the author clarifies her presumption. For the analysis, she has chosen a spot called National theatre, the audio-video commercial promoting Pilsner Urquell beer. On the work of creative, marketing, commercial and production teams she acknowledges the reasons for a successful impact of the chosen audio-video spot. In the last part of her work, the author examines all hypotheses and the over-all summary of her study. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
501
|
|
utb.result.grade |
B |
|
Files in this item
There are no files associated with this item.
|
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account