Střet etického kodesu novináře se zájmy vydavatelů

DSpace Repository

Language: English čeština 

Střet etického kodesu novináře se zájmy vydavatelů

Show simple item record

dc.contributor.advisor Bartošek, Jaroslav
dc.contributor.author Hrabětová, Jana
dc.date.accessioned 2016-06-06T08:30:12Z
dc.date.available 2016-06-06T23:00:26Z
dc.date.issued 2004-12-01
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/35382
dc.description.abstract Cílem této diplomové práce je na konkrétních příkladech z praxe ukázat rozdíly mezi obecně platnou teorií, legislativou a etikou na jedné straně a současnou českou praxí v otázkách objektivity žurnalistických informací na straně druhé. Na konkrétních případech se práce snaží doložit skutečnost, že ovlivňování novinářů ze strany majitelů médií a zadavatelů inzerce může vést až k uveřejnění zkreslených informací. Na dokladech z českých tištěných médií práce hledá i odpověď na otázku, zda snaha inzerentů přizpůsobit grafiku reklamy grafice tištěného média může vést až ke zkreslení dané informace a ve čtenářích vyvolat pochybnosti o její objektivitě. V závěru diplomové práce jsou definovány nejčastější způsoby ovlivňování práce novinářů. Jsou zde navržena pravidla, která by mohla dopomoci eliminovat vliv zájmů vydavatelů a zadavatelů inzerce na novináře i následně i příjemce jejich sdělení.
dc.format 62 s., 15 s. obr. příloh
dc.format.extent 428751
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Práce bude přístupná pouze v rámci univerzity od 06.05.2015
dc.subject Etický kodex cs
dc.subject etika profesní cs
dc.subject grafika cs
dc.subject inzerent cs
dc.subject komerční média cs
dc.subject korupce cs
dc.subject kritika cs
dc.subject majitelé médií cs
dc.subject mediální agentura cs
dc.subject moc cs
dc.subject ovlivňování novinářů cs
dc.subject public relations cs
dc.subject rada pro reklamu cs
dc.subject redaktor cs
dc.subject skrytá reklaman cs
dc.subject vydavatel cs
dc.subject zisk cs
dc.subject Editor en
dc.subject editorial staff member en
dc.subject ethical code en
dc.subject Czech Advertising Standards Council en
dc.subject graphics en
dc.subject advertiser en
dc.subject commercial media en
dc.subject corruption en
dc.subject criticism en
dc.subject influencing of journalists en
dc.subject media owners en
dc.subject media buying agency en
dc.subject power en
dc.subject professional ethics en
dc.subject public relations en
dc.subject publisher en
dc.subject undercover ad en
dc.title Střet etického kodesu novináře se zájmy vydavatelů
dc.title.alternative Conflict of the Journalists' Ethical Code with Publishers' Interests
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Navrátilová, Svatava
dc.date.accepted 2005-05-31
dc.description.abstract-translated The objective of the present thesis is to show, using concrete practical cases, the differences between the generally accepted theory, legislation and ethics on the one hand, and the current practice in the Czech Republic on the other hand. Using the said practical cases, the thesis strives to support the fact that influencing journalists by media owners and advertisers may result even in publishing distorted information. Based on evidence from Czech printed media, the thesis also seeks an answer to the question whether the advertisers’ effort to adjust their advertisement graphics to the printed medium ones can lead to the respective information distortion and raise doubts regarding its objectiveness in readers. In the conclusion of the thesis, the most common ways of influencing the journalists’ work are described. The author suggests rules that might help eliminate the influence of publishers’ and advertisers’ interests upon journalists and consequently upon the addressees of their message.
dc.description.department Ústav marketingových komunikací
dc.rights.auth IP
dc.thesis.degree-discipline Marketingové komunikace cs
dc.thesis.degree-discipline Marketing Communications en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Mediální a komunikační studia cs
dc.thesis.degree-program Media and Communication Studies en
dc.identifier.stag 479
utb.result.grade B
dc.date.submitted 2005-05-06


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account