dc.contributor.advisor |
Bartošek, Jaroslav
|
|
dc.contributor.author |
Hrabětová, Jana
|
|
dc.date.accessioned |
2016-06-06T08:30:12Z |
|
dc.date.available |
2016-06-06T23:00:26Z |
|
dc.date.issued |
2004-12-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/35382
|
|
dc.description.abstract |
Cílem této diplomové práce je na konkrétních příkladech z praxe ukázat rozdíly mezi obecně platnou teorií, legislativou a etikou na jedné straně a současnou českou praxí v otázkách objektivity žurnalistických informací na straně druhé. Na konkrétních případech se práce snaží doložit skutečnost, že ovlivňování novinářů ze strany majitelů médií a zadavatelů inzerce může vést až k uveřejnění zkreslených informací. Na dokladech z českých tištěných médií práce hledá i odpověď na otázku, zda snaha inzerentů přizpůsobit grafiku reklamy grafice tištěného média může vést až ke zkreslení dané informace a ve čtenářích vyvolat pochybnosti o její objektivitě. V závěru diplomové práce jsou definovány nejčastější způsoby ovlivňování práce novinářů. Jsou zde navržena pravidla, která by mohla dopomoci eliminovat vliv zájmů vydavatelů a zadavatelů inzerce na novináře i následně i příjemce jejich sdělení. |
|
dc.format |
62 s., 15 s. obr. příloh |
|
dc.format.extent |
428751 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Práce bude přístupná pouze v rámci univerzity od 06.05.2015 |
|
dc.subject |
Etický kodex
|
cs |
dc.subject |
etika profesní
|
cs |
dc.subject |
grafika
|
cs |
dc.subject |
inzerent
|
cs |
dc.subject |
komerční média
|
cs |
dc.subject |
korupce
|
cs |
dc.subject |
kritika
|
cs |
dc.subject |
majitelé médií
|
cs |
dc.subject |
mediální agentura
|
cs |
dc.subject |
moc
|
cs |
dc.subject |
ovlivňování novinářů
|
cs |
dc.subject |
public relations
|
cs |
dc.subject |
rada pro reklamu
|
cs |
dc.subject |
redaktor
|
cs |
dc.subject |
skrytá reklaman
|
cs |
dc.subject |
vydavatel
|
cs |
dc.subject |
zisk
|
cs |
dc.subject |
Editor
|
en |
dc.subject |
editorial staff member
|
en |
dc.subject |
ethical code
|
en |
dc.subject |
Czech Advertising Standards Council
|
en |
dc.subject |
graphics
|
en |
dc.subject |
advertiser
|
en |
dc.subject |
commercial media
|
en |
dc.subject |
corruption
|
en |
dc.subject |
criticism
|
en |
dc.subject |
influencing of journalists
|
en |
dc.subject |
media owners
|
en |
dc.subject |
media buying agency
|
en |
dc.subject |
power
|
en |
dc.subject |
professional ethics
|
en |
dc.subject |
public relations
|
en |
dc.subject |
publisher
|
en |
dc.subject |
undercover ad
|
en |
dc.title |
Střet etického kodesu novináře se zájmy vydavatelů |
|
dc.title.alternative |
Conflict of the Journalists' Ethical Code with Publishers' Interests |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Navrátilová, Svatava |
|
dc.date.accepted |
2005-05-31 |
|
dc.description.abstract-translated |
The objective of the present thesis is to show, using concrete practical cases, the differences between the generally accepted theory, legislation and ethics on the one hand, and the current practice in the Czech Republic on the other hand. Using the said practical cases, the thesis strives to support the fact that influencing journalists by media owners and advertisers may result even in publishing distorted information. Based on evidence from Czech printed media, the thesis also seeks an answer to the question whether the advertisers’ effort to adjust their advertisement graphics to the printed medium ones can lead to the respective information distortion and raise doubts regarding its objectiveness in readers. In the conclusion of the thesis, the most common ways of influencing the journalists’ work are described. The author suggests rules that might help eliminate the influence of publishers’ and advertisers’ interests upon journalists and consequently upon the addressees of their message. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.rights.auth |
IP |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
479
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2005-05-06 |
|