The Importance of Music in Television Advertising
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Vaněk, Jiří
|
|
dc.contributor.author |
Kovácsová, Petra
|
|
dc.date.accessioned |
2016-05-11T13:04:59Z |
|
dc.date.available |
2016-05-11T13:04:59Z |
|
dc.date.issued |
2015-11-13 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/35315
|
|
dc.description.abstract |
Hlavním cílem této bakalářské práce je analyzovat význam hudby v televizní reklamě za pomocí výzkumných otázek a interpretace dat. Práce je rozdělena na praktickou a teoretickou část. Teoretická část zpracovává a definuje pojmy z oblasti hudby a jejího působení na lidskou mysl, televizní reklamy a hudby v televizní reklamě. Praktická část je zaměřena na vlastní výzkum zabývající se významem a působením hudby ve vybraných reklamách. Závěr bakalářské práce je věnován interpretaci a shrnutí výsledků zodpovídající výzkumné otázky, společně s poznatky doporučenými k využití v otázce výběru hudby do televizních reklam. |
|
dc.format |
66 s. (97 621 znaků) |
|
dc.format.extent |
1619767 |
|
dc.language.iso |
en |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
hudba
|
cs |
dc.subject |
televizní reklama
|
cs |
dc.subject |
vliv hudby
|
cs |
dc.subject |
výzkum
|
cs |
dc.subject |
music
|
en |
dc.subject |
television advertising
|
en |
dc.subject |
influence of music
|
en |
dc.subject |
research
|
en |
dc.title |
The Importance of Music in Television Advertising |
|
dc.title.alternative |
The Importance of Music in Television Advertising |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.date.accepted |
2016-06-14 |
|
dc.description.abstract-translated |
The main objective of this bachelor thesis is to analyze the importance of music in television advertising with the help of research questions and data interpretation. The thesis is divided into a theoretical and practical part. The theoretical part handles and defines terms such as music and its influences on human psyche, television advertising and music in television advertising. The practical part is focused on a research dealing with the importance and influence of music in selected commercials. The final part of the thesis is devoted to the interpretation and summary of the research results answering the research questions, together with the findings recommended for use in the matter of music selection into the television commercials. |
|
dc.description.department |
Ústav moderních jazyků a literatur |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Anglický jazyk pro manažerskou praxi |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
English for Business Administration |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Filologie |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Philology |
en |
dc.identifier.stag |
41818
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2016-05-05 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account