dc.contributor.advisor |
Pavlů, Dušan
|
|
dc.contributor.author |
Černochová, Věra
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-15T02:33:29Z |
|
dc.date.available |
2010-07-15T02:33:29Z |
|
dc.date.issued |
2007-04-20 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/3462
|
|
dc.description.abstract |
Tato diplomová práce se věnuje problematice role značky, definuje její postatu a charakterizuje funkci značky v marketingových komunikacích. Zabývá se jejím praktickým využitím a popisuje roli hodnoty i identity značky při jejím strategickém řízení a jaké jsou vize značek do budoucna. V praktické části popisuje význam značky při budování společnosti Nike od jejího založení až do dnešních dnů, snaží se osvětlit příčiny jejího úspěchu i dnešní stagnace. Projektová část je založena na výzkumu, který by měl potvrdit či vyvrátit mé hypotézy z teoretické části a zabývá se rolí značky při výběru sportovního oblečení s přihlédnutím na vnímání společnosti Nike cílovou skupinou 18-35 let. |
cs |
dc.format |
76 stran |
cs |
dc.format.extent |
3835017 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Klíčová slova: Značka
|
cs |
dc.subject |
role značky
|
cs |
dc.subject |
hodnota a identita značky
|
cs |
dc.subject |
vnímání
|
cs |
dc.subject |
znalost a věrnost značce
|
cs |
dc.subject |
marketing
|
cs |
dc.subject |
Nike
|
cs |
dc.subject |
Keywords: Brand
|
en |
dc.subject |
part of brand
|
en |
dc.subject |
value and identity of brand
|
en |
dc.subject |
reception
|
en |
dc.subject |
knowledge and loyalty to brand
|
en |
dc.subject |
marketing
|
en |
dc.subject |
Nike
|
en |
dc.title |
Role značky v marketingových komunikacích |
cs |
dc.title.alternative |
The part of the brand in marketing communications |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Křížek, Zdeněk |
|
dc.date.accepted |
2007-06-04 |
|
dc.description.abstract-translated |
This diploma thesis is targeting on the status of brand, defines its substance and describes the function of brand in marketing communications. It is analysing the practical utilization, relating both value and identity in the strategic preceeding of brand and trying to predict some schemes of brands in near future. It is describing the meaning of brand in building company Nike from it's foundation till nowdays in practical part. The target of this part is to define the reasons of the Nike success and today's dullness. The project part is based on research, which should confirm or displaced my inferences from theoretic section. It is dealing with the importance of brand in chosing the sport clothes with accent on the reception of Nike in 18-35 years old target group. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/185
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
4894
|
|
dc.date.assigned |
2007-01-15 |
|
utb.result.grade |
C |
|