Vliv nabídkových letáků na nákupní chování seniorů
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Harantová, Lenka
|
|
dc.contributor.author |
Krupicová, Hana
|
|
dc.date.accessioned |
2015-07-24T12:50:49Z |
|
dc.date.available |
2015-07-24T12:50:49Z |
|
dc.date.issued |
2015-01-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/34543
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá analýzou vlivu nabídkových letáků na nákupní chování spotře-bitele se zaměřením na cílovou skupinu ve věku 50 let a více. Teoretická část stanoví teoretická východiska nákupního chování spotřebitele a analyzuje nabídkový leták jako nástroj komunikace. Poslední část se věnuje populaci seniorů jako rostoucímu segmentu spotřebitele. Praktickou část prezentuje výzkum vlivu nabídkových letáků na nákupní chování spotřebi-telů 50+ žijících v malém a velkém městě, porovnání a analyzování případných rozdílů mezi jejich nákupním chováním. Následuje porovnání výsledků výzkumu realizovaného ve velkém městě s odstupem jednoho roku, hledání případných změn v nákupním chování seniorů. V závěru jsou analyzována data získaná kvantitativním výzkumem prostřednictvím osobního dotazování v prodejnách společnosti Kaufland, jsou vyvozeny závěry a doporučení. |
|
dc.format |
68 s. (88 200 znaků) |
|
dc.format.extent |
1667531 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
spotřebitel
|
cs |
dc.subject |
zákazník
|
cs |
dc.subject |
nákupní chování
|
cs |
dc.subject |
"černá skříňka"
|
cs |
dc.subject |
nabídkový leták
|
cs |
dc.subject |
senior
|
cs |
dc.subject |
demografie
|
cs |
dc.subject |
komunikace
|
cs |
dc.subject |
segmentace
|
cs |
dc.subject |
spotřebitel vyššího věku
|
cs |
dc.subject |
consumer
|
en |
dc.subject |
customer
|
en |
dc.subject |
shopping behavior
|
en |
dc.subject |
"black box"
|
en |
dc.subject |
advertising leaflets
|
en |
dc.subject |
pensioner
|
en |
dc.subject |
demographics
|
en |
dc.subject |
communications
|
en |
dc.subject |
segmentation
|
en |
dc.subject |
older consumer
|
en |
dc.title |
Vliv nabídkových letáků na nákupní chování seniorů |
|
dc.title.alternative |
The Influence of Offering Leaflets to Senior´s Shopping Behavior |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kotyzová, Pavla |
|
dc.date.accepted |
2015-05-20 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis analyzes the impact of advertising leaflets on shopping behavior of consumer focusing on the target group of consumers aged fifty years and over. The theoretical part lays down basic principles connected with shopping behavior of customer, analyzes adver-tising leaflets as a medium of communication and describes forms of advertising leaflets. The last theoretical part deals with the elderly population, which represents growing seg-ment of consumers The practical part presents research on the influence of advertising leaflets on shopping behavior of consumers living in the small and large cities who are fifty years old and older. This research focuses on comparison and analysis of differences between their shopping behavior. The introduction of the research is then followed by a comparison of the results of research made at the beginning and at the end of one year and by a description of the changes in shopping behavior of older people. The final segment of practical part provides analysis of data obtained from the quantitative research, based on personal interviews in Kaufland, conclusion and recommendations. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
40767
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2015-04-30 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account