Analýza marketingového komunikačního mixu města Prahy z hlediska cestovního ruchu
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Vaněk, Jiří
|
|
dc.contributor.author |
Kynclová, Zuzana
|
|
dc.date.accessioned |
2015-07-24T12:46:08Z |
|
dc.date.available |
2015-07-24T12:46:08Z |
|
dc.date.issued |
2015-02-16 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/33568
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zaměřuje na analýzu marketingového komunikačního mixu města Prahy z hlediska cestovního ruchu. Teoretická část popisuje současné trendy v marketingové komunikaci a marketingu měst obecně, rovněž se zabývá a charakterizuje jednotlivé nástroje marketingového komunikačního mixu obce. Praktická část je věnována analýze současného využití nástrojů komunikačního mixu hlavního města Prahy. Analýza je rozdělena dle jednotlivých nástrojů, které jsou poté shrnuty ve SWOT a PEST analýze. Na SWOT analýzu poté navazuje analýza IFE a EFE matice. Finální část práce zahrnuje mé návrhy na optimalizaci komunikačního mixu. |
|
dc.format |
59 s. |
|
dc.format.extent |
1616167 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
komunikační mix
|
cs |
dc.subject |
marketingová komunikace
|
cs |
dc.subject |
cestovní ruchu
|
cs |
dc.subject |
město Praha
|
cs |
dc.subject |
communication mix
|
en |
dc.subject |
marketing communication
|
en |
dc.subject |
tourism development
|
en |
dc.subject |
city of Prague
|
en |
dc.title |
Analýza marketingového komunikačního mixu města Prahy z hlediska cestovního ruchu |
|
dc.title.alternative |
Analysis of the Marketing Communication Mix of Prague in Terms of Tourism |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Nekolová, Jana |
|
dc.date.accepted |
2015-06-03 |
|
dc.description.abstract-translated |
My bachelor thesis is concentrated on analysis of the marketing communication mix of Prague in terms of tourism. The theoretical part describes current trends in marketing communications and marketing cities in general, also is engaged and describes the various tools of marketing communication mix of town. The practical part is devoted to analysis of current use of instruments of communication mix of Prague. The analysis is divided according to the each tools that are summarized in the SWOT and PEST analysis. On the SWOT analysis thereafter followed by an analysis of the IFE and EFE matrix. The final part includes my suggestions for optimizing the communication mix. |
|
dc.description.department |
Ústav regionálního rozvoje, veřejné správy a práva |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Management a ekonomika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Economics Specialization: Management and Economics in Public Sector Administration and Regional Development |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
39317
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2015-05-15 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account