dc.contributor.advisor |
Martincová, Jana
|
|
dc.contributor.author |
Zpěváková, Julie
|
|
dc.date.accessioned |
2015-07-24T12:45:46Z |
|
dc.date.available |
2015-07-24T12:45:46Z |
|
dc.date.issued |
2015-01-23 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/33503
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá problematikou adaptace dítěte s ADHD do školního prostředí. Teoretická část vymezuje syndrom ADHD a jeho specifika, popisuje pojmy školní prostředí, školní zralost, výchova, adaptace a socializace. Praktická část popisuje výsledky kvalitativního šetření, jehož cílem bylo zjistit a popsat, jak rodiče subjektivně vnímají proces adaptace jejich hyperaktivního dítěte do školního prostředí. Práce nabízí pohled na adaptaci dětí s ADHD, které navštěvují první stupeň základní školy a neměly odklad školní docházky. |
|
dc.format |
56 s. |
|
dc.format.extent |
2155491 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
ADHD
|
cs |
dc.subject |
adaptace
|
cs |
dc.subject |
výchova
|
cs |
dc.subject |
školní prostředí
|
cs |
dc.subject |
školní zralost
|
cs |
dc.subject |
ADHD
|
en |
dc.subject |
adaptation
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.subject |
school environment
|
en |
dc.subject |
school maturity
|
en |
dc.title |
Adaptace dětí s ADHD na školní prostředí |
|
dc.title.alternative |
Adaptation of Children with ADHD to the School Environment |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Andrysová, Pavla |
|
dc.date.accepted |
2015-06-11 |
|
dc.description.abstract-translated |
Bachelor´s work deals with the problems of the adaptation of the child with ADHD to the school environment. The theoretical part defines the ADHD syndrome and its specifics, it describes the concepts like school environment, school readiness, education, adaptation and socialization. The practical part describes the results of the qualitative survey, the aim of which was to find out and describe, how parents perceive subjectively the process of the adaptation of their hyperactive child into the school environment. The work offers a view of the adaptation of children with ADHD, who attend the first grade of primary school without former postponement of school attendance. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
39229
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2015-04-21 |
|
local.subject |
první stupeň základní školy
|
cs |
local.subject |
porucha ADHD
|
cs |
local.subject |
problémové děti
|
cs |
local.subject |
elementary school
|
en |
local.subject |
attention deficit hyperactivity disorder
|
en |
local.subject |
problem children
|
en |