Hodnocení multikulturních subkompetecí žáků základních a středních škol
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Hladík, Jakub
|
|
dc.contributor.author |
Vaškových, Lucie
|
|
dc.date.accessioned |
2015-07-24T12:45:39Z |
|
dc.date.available |
2015-07-24T12:45:39Z |
|
dc.date.issued |
2015-01-23 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/33482
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se zabývá multikulturní edukací na úrovni základního a středního školství. Teoretická část je zaměřena na základní charakteristiku pojmů z oblasti sekundárního vzdělávání, multikulturní výchovy a multikulturních kompetencí. Praktická část se zabývá výzkumem, který je zaměřen na hodnocení významu vybraných multikulturních subkompetencí žáky sekundárního vzdělávání a na hodnocení faktorů, ovlivňující postoje žáků sekundárního vzdělávání k odlišným kulturám, cizincům a národnostním menšinám. |
|
dc.format |
47s. |
|
dc.format.extent |
1822592 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Sekundární vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
multikulturní výchova a multikulturní kompetence
|
cs |
dc.subject |
Secondary education
|
en |
dc.subject |
multicultural education and multicultural authority
|
en |
dc.title |
Hodnocení multikulturních subkompetecí žáků základních a středních škol |
|
dc.title.alternative |
Assessing of Multicultural Competencies by Students of Elementary and Secondary Schools |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Andrysová, Pavla |
|
dc.date.accepted |
2015-06-11 |
|
dc.description.abstract-translated |
The Bachelor thesis deals with multicultural education on the level of elementary and secondary school education. The theoretical part focuses on basic characteristics of terms from the field of secondary education, multicultural education and multicultural authorities. The practical part deals with a research, which is focused on evaluation of the meaning of particular multicultural sub-authorities, which were chosen by secondary school students. It also deals with an evaluation of factors influencing attitudes of secondary school students towards different cultures, foreigners and national minorities. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
39198
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2015-04-29 |
|
local.subject |
multikulturní výchova
|
cs |
local.subject |
žáci
|
cs |
local.subject |
středoškolští studenti
|
cs |
local.subject |
multikulturalita
|
cs |
local.subject |
multicultural education
|
en |
local.subject |
learners
|
en |
local.subject |
secondary school students
|
en |
local.subject |
cultural diversity
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account