Význam filozofie výchovy pro teorii a praxi sociální pedagogiky

DSpace Repository

Language: English čeština 

Význam filozofie výchovy pro teorii a praxi sociální pedagogiky

Show simple item record

dc.contributor.advisor Balvín, Jaroslav
dc.contributor.author Hanáčková, Silvie
dc.date.accessioned 2015-07-24T12:44:47Z
dc.date.available 2015-07-24T12:44:47Z
dc.date.issued 2015-01-23
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/33241
dc.description.abstract Autorka se zabývá životním příběhem teprve osmnáctiletého chlapce, který nepoznal výchovu v rodinném prostředí. Okolnosti, do kterých přišel na tento svět, jej uvrhly do ústavní péče a podivná shoda náhod jej v ní "uvěznila" až doposud. Autorka se pokouší o empatický vhled do jeho mladé duše. Optikou osmnáctiletého mladíka se, spolu s lidmi, kteří určitý časový úsek vstoupili do jeho života, snaží zachytit esence toho nejdůležitějšího, co se mu dosud v životě přihodilo a očekávaný vliv těchto událostí pro život budoucí. Jednou z prioritních ambic této práce je autorčin záměr nabourat zažité stereotypy o ústavní výchově a glorifikaci rodiny i za cenu, že rodinné prostředí není funkční a nedokáže naplnit potřeby dítěte.
dc.format 90 s. (39 182)
dc.format.extent 1840948
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject prostředí cs
dc.subject vychovatel cs
dc.subject výchova cs
dc.subject pomoc cs
dc.subject vzdělání cs
dc.subject osobnost člověka cs
dc.subject ústavní výchova cs
dc.subject environment en
dc.subject mentor en
dc.subject upbringing en
dc.subject assistance en
dc.subject education en
dc.subject human personality en
dc.subject family en
dc.subject institutional care en
dc.title Význam filozofie výchovy pro teorii a praxi sociální pedagogiky
dc.title.alternative The Importance of Philosophy of Education for Theory and Practice of Social Pedagogy
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Včelařová, Hana
dc.date.accepted 2015-06-05
dc.description.abstract-translated The author deals with a life story of an only eighteen years old boy, who has not experienced a family life. The circumstances, of his birth, put him into an institutional care and since that he has been "imprisoned" in it due a strange coincidence. The author is trying todescribe an emphatetic insight into his young soul. She is also trying through thee yes of a young man and people who influenced his life for a short time - to capture the essence of the most important events of his life as well as thein expecting impact on his future. One of the most important ambitions of this work is the author´s intention to remove the stereotypes connected to institutional care and glorification of a family even in the case the family environment is not functional and cannot satiry the child´sneeds.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 38863
utb.result.grade E
dc.date.submitted 2015-04-29
local.subject dětské domovy cs
local.subject náhradní výchovná péče cs
local.subject kvalita života cs
local.subject children’s homes en
local.subject substitute care en
local.subject quality of life en


Files in this item

Files Size Format View
hanáčková_2015_dp.pdf 1.755Mb PDF View/Open
hanáčková_2015_vp.docx 17.20Kb Microsoft Word 2007 View/Open
hanáčková_2015_op.docx 22.89Kb Microsoft Word 2007 View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account