Názor učitelů základních škol ve Zlínském kraji na inkluzivní vzdělávání
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Petr Šafránková, Anna
|
|
dc.contributor.author |
Sklářová, Michala
|
|
dc.date.accessioned |
2015-07-24T12:44:05Z |
|
dc.date.available |
2015-07-24T12:44:05Z |
|
dc.date.issued |
2015-01-09 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/33092
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se věnuje problematice inkluzivního vzdělávání, konkrétně je zaměřena na názory učitelů základních škol ve Zlínském kraji na inkluzivní vzdělávání. Teoretická část práce nejprve popisuje koncept inkluzivního vzdělávání, jeho legislativní ukotvení, a také charakterizuje žáka se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné základní škole. Následující kapitola se zaměřuje na inkluzivní kulturu školy, do které je zařazena heterogenita na základní škole a prostředí školy jako jeden z aspektů inkluze. Třetí kapitola uzavírající teoretickou část bakalářské práce prezentuje inkluzivní praxi. Tato kapitola obsahuje podkapitolu věnující se přípravě učitelů na inkluzivní vzdělávání a podkapitolu o facilitátorech a barierách v inkluzivní praxi. Obsahem praktické části je kvantitativní výzkum, který zkoumá názor učitelů základních škol ze Zlínského kraje na inkluzivní vzdělávání. |
|
dc.format |
81 s. |
|
dc.format.extent |
1935715 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
žák
|
cs |
dc.subject |
základní škola
|
cs |
dc.subject |
inkluzivní vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
inkluze
|
cs |
dc.subject |
integrace
|
cs |
dc.subject |
učitel
|
cs |
dc.subject |
speciální vzdělávací potřeby
|
cs |
dc.subject |
heterogenita
|
cs |
dc.subject |
pupil
|
en |
dc.subject |
primary school
|
en |
dc.subject |
inclusive education
|
en |
dc.subject |
inclusion
|
en |
dc.subject |
integration
|
en |
dc.subject |
teacher
|
en |
dc.subject |
special educational needs
|
en |
dc.subject |
heterogeneity
|
en |
dc.title |
Názor učitelů základních škol ve Zlínském kraji na inkluzivní vzdělávání |
|
dc.title.alternative |
Primary School Teachers' View on Inclusive Education in the Zlín Region |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hanková, Magdalena |
|
dc.date.accepted |
2015-06-03 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis deals with the issue of the inclusive education, specifically focuses on the opinions of teachers from primary school in whole Zlín region. The theoretical part of my bachelor thesis describes the concept of inclusive education, its basis in legislation, the theoretical part also characterizes children with special educational needs in ordinary primary school. The following chapter focuses on the culture of inclusive school. In this charter there is included heterogeneity in primary school and also the school environment as the one aspect of the inclusion. The third section which closes the theoretical part of my bachelor thesis introduces inclusive practical training. This section consists of the subdivision dedicated on how teachers prepare for inclusive education and the second subdivision deals with the facilitators and barriers in inclusive practical training. The content of the practical part is quantitative research which explores the opinion of teachers from primary schools in Zlín region on inclusive education. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
38627
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2015-04-30 |
|
local.subject |
inkluzivní vzdělávání
|
cs |
local.subject |
názory a postoje
|
cs |
local.subject |
učitelé
|
cs |
local.subject |
Zlín (Česko)
|
cs |
local.subject |
inclusive education
|
en |
local.subject |
views and attitudes
|
en |
local.subject |
teachers
|
en |
local.subject |
Zlín Czechia)
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account