Řízení vztahů se zákazníky v komerční bance
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Belás, Jaroslav
|
|
dc.contributor.author |
Jorníčková, Monika
|
|
dc.date.accessioned |
2015-07-24T12:29:32Z |
|
dc.date.available |
2015-07-24T12:29:32Z |
|
dc.date.issued |
2015-02-16 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/31973
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá zlepšením řízení vztahů se zákazníky v bance ČSOB. Teoretická část charakterizuje obecně pojem banka včetně popisu komerční banky. Dále se věnuje definováním zákazníka a souvislostmi spojenými s řízením vztahů banky s klienty. Součástí je také objasnění kvantitativní analýzy konkrétně dotazníku pro účely praktické části. Praktická část je rozdělena na dvě kapitoly - Analýza a Projekt. Analytická část řeší současný stav řízení vztahů se zákazníky v bance a obsahuje vyhodnocení výsledků dotazníkového šetření včetně srovnání s konkurencí. Následuje projekt, který se věnuje zlepšení řízení vztahů s klienty přes zavedení komponentů vyvolávacího systému a kurzu vzdělávací agentury. Součástí projektu je časová, nákladová a riziková analýza. |
|
dc.format |
114 s. (158 338) |
|
dc.format.extent |
2386530 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Banka
|
cs |
dc.subject |
komerční banka
|
cs |
dc.subject |
spotřebitel
|
cs |
dc.subject |
CRM
|
cs |
dc.subject |
dotazník
|
cs |
dc.subject |
The bank
|
en |
dc.subject |
commercial bank
|
en |
dc.subject |
customer
|
en |
dc.subject |
CRM
|
en |
dc.subject |
qestionnaire
|
en |
dc.title |
Řízení vztahů se zákazníky v komerční bance |
|
dc.title.alternative |
Customer Relationship Management in Commercial Bank |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Virglerová, Zuzana |
|
dc.date.accepted |
2015-05-18 |
|
dc.description.abstract-translated |
The diploma thesis addresses the issue of customers' relations improvement in CSOB bank. The theoretical part generally characterizes the bank as a term; it also includes the description of commercial bank. Subsequently, it focuses onto the definition of the custo-mer and relations that are tightly connected with the bank-customer relations' management. The theoretical part also includes the clarification of the quantitative analysis, namely the questioner which will be used later within the practical part. The practical part is dived into two chapters Analysis and Project. The analytical sub-part looks into the current state of bank-customer relations' management and it includes the evaluation of the survey including the comparison with the bank's competitors. The project that follows deals with the customers' relations improvement through the implementation of the number system and education agency courses. The project also includes the time, cost, and risk analysis. |
|
dc.description.department |
Ústav podnikové ekonomiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Podniková ekonomika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Enterprise Economics |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
|
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
39183
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2015-04-27 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account