Sociální pozice nadaného žáka v kolektivu běžné třídy základní školy
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Machů, Eva
|
|
dc.contributor.author |
Novobilská, Kamila
|
|
dc.date.accessioned |
2015-07-24T12:29:16Z |
|
dc.date.available |
2015-07-24T12:29:16Z |
|
dc.date.issued |
2015-01-07 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/31910
|
|
dc.description.abstract |
Tato diplomová práce se zabývá problematikou nadání v souvislosti, která u nás není příliš prozkoumána. Pojednává o intelektově nadaných dětech a jejich pozici v kolektivu běžné třídy základní školy. Teoretická část definuje základní pojmy související s nadáním a dále se zaměřuje na nadané dítě v sociálním prostředí, tedy v rodině a mezi vrstevníky. Jsou popsány také možné problémy, které se u nadaných mohou v této oblasti vyskytovat. Praktická část sociometrickým šetřením zjišťuje pozici tří intelektově nadaných dětí v kolektivu běžné třídy. Následně se pokouší na základě rozhovorů s nadanými, jejich spolužáky a třídními učitelkami tuto pozici popsat a zjistit, co ji ovlivňuje. |
|
dc.format |
102 |
|
dc.format.extent |
3890843 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
nadání
|
cs |
dc.subject |
nadané dítě
|
cs |
dc.subject |
integrace
|
cs |
dc.subject |
sociální skupina
|
cs |
dc.subject |
sociální klima
|
cs |
dc.subject |
sociální pozice
|
cs |
dc.subject |
gift
|
en |
dc.subject |
gifted children
|
en |
dc.subject |
integration
|
en |
dc.subject |
social group
|
en |
dc.subject |
social climat
|
en |
dc.subject |
social position
|
en |
dc.title |
Sociální pozice nadaného žáka v kolektivu běžné třídy základní školy |
|
dc.title.alternative |
Social Position of a Gifted Pupil in a Standard Elementary School Class |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kočvarová, Ilona |
|
dc.date.accepted |
2015-05-27 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis is dealing with the issue of gift in a context that has not been very much explored in our environment. It discusses the intellectually gifted children and their position in a collective of a common primary school class. The theoretical part defines the basic concepts related to gift and focuses on the gifted child in a social environment, i.e. family and peers. Some possible problems that can be found among gifted children in this area are also described. The practical part discovers the position of three intellectually gifted children in the collective of a regular class with the use of a sociometric survey. Subsequently, it attempts to describe this position and the determinants that affect it, based on interviews with the gifted, their classmates and class teachers. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
38412
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2015-04-17 |
|
local.subject |
nadané děti
|
cs |
local.subject |
školní třídy
|
cs |
local.subject |
sociální inkluze
|
cs |
local.subject |
gifted children
|
en |
local.subject |
school classes
|
en |
local.subject |
social inclusion
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account