Marketingová komunikace farmaceutické společnosti
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Bačuvčík, Radim
|
|
dc.contributor.author |
Grygarová Zenzingerová, Jana
|
|
dc.date.accessioned |
2015-07-24T12:26:17Z |
|
dc.date.available |
2015-07-24T12:26:17Z |
|
dc.date.issued |
2015-01-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/31056
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá problematikou marketingové komunikace léčiva na předpis. Teoretická část zpracovává obecné poznatky z oboru farmaceutického marketingu, se zaměřením na jeho specifické rysy. Praktická část obsahuje popis farmaceutické firmy a marketingový mix konkrétního léčiva s důrazem na rozbor marketingové komunikace, použité v kampani při vstupu léčiva na český trh. Na základě výstupů realizovaného marketingového průzkumu je provedeno vyhodnocení efektivity této kampaně. Projektová část poznatky získané v teoretické i praktické části práce využívá k návrhu úprav komunikace léčiva pro další hodnocené období. |
|
dc.format |
82 s. ( 115 418 znaků) |
|
dc.format.extent |
3205791 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Farmaceutický marketing
|
cs |
dc.subject |
marketingový mix
|
cs |
dc.subject |
marketingová komunikace
|
cs |
dc.subject |
marketingový průzkum
|
cs |
dc.subject |
léčivo
|
cs |
dc.subject |
SWOT analýza
|
cs |
dc.subject |
Pharmaceutical marketing
|
en |
dc.subject |
marketing mix
|
en |
dc.subject |
marketing communication
|
en |
dc.subject |
marketing research
|
en |
dc.subject |
pharmaceutical product
|
en |
dc.subject |
SWOT analysis
|
en |
dc.title |
Marketingová komunikace farmaceutické společnosti |
|
dc.title.alternative |
The Marketing Communication of a Pharmaceutical Company |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Harantová, Lenka |
|
dc.date.accepted |
2015-05-21 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis studies marketing of prescribed pharmaceuticals product. The theoretical part sums up general findings from the field of pharmaceutical marketing, focusing o it's specific features. The practical part describes a pharmaceutical company, as well as a marketing mix for a specific pharmaceutical product, putting emphasis on the analysis of marketing communication used in launching the said pharmaceutical product in the Czech market. Effectivity of this marketing communication is evaluated, using marketing research results. The project part of the thesis puts together the findings from both theoretical and practical parts and uses them to propose changes in marketing communication for the said pharmaceutical product, to be used in upcoming evaluated period. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
41064
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2015-04-22 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account