dc.contributor.advisor |
Jůzl, Miloslav
|
|
dc.contributor.author |
Dvořák, Pavel
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T21:21:11Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T21:21:11Z |
|
dc.date.issued |
2013-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/30928
|
|
dc.description.abstract |
Předkládaná práce si klade za cíl přiblížit osobnost a dílo J. J. Rousseaua v kontextu sociální pedagogiky. Práce je rozdělena do čtyř hlavních kapitol. V první části je popsána doba, v níž Jean-Jacques Rousseau žil, se zaměřením na poměry ve francouzské společnosti 18. století a charakteristika osvícenství v souvislosti s J. J. Rousseauem. Další kapitola je věnována J. J. Rousseauovi a jeho životu v dětství a dospělosti, ale také tomu, jak byl po své smrti postupně společností přijímán a oceňován. Následující část se zabývá třemi pedagogickými díly J. J. Rousseaua: "Emil čili o vychování", "O původu nerovnosti mezi lidmi" a "Vyznání", přičemž se zaměřuji zejména na "Emila", kterého považuji za výhradně pedagogické dílo a z tohoto hlediska také za nejdůležitější v této práci. Nakonec je z předchozích kapitol analytickou metodou představen "sociálně pedagogický odkaz" J. J. Rousseaua. |
|
dc.format |
52 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
osvícenství
|
cs |
dc.subject |
Jean Jacques Rousseau
|
cs |
dc.subject |
Francie
|
cs |
dc.subject |
přirozenost
|
cs |
dc.subject |
pedagogika
|
cs |
dc.subject |
výchova
|
cs |
dc.subject |
Emil
|
cs |
dc.subject |
Společenská smlouva
|
cs |
dc.subject |
enlightment
|
en |
dc.subject |
Jean Jacques Rousseau
|
en |
dc.subject |
France
|
en |
dc.subject |
nature
|
en |
dc.subject |
pedagogy
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.subject |
Emile
|
en |
dc.subject |
Social Contract
|
en |
dc.title |
Sociálně pedagogický odkaz J. J. Rousseaua |
|
dc.title.alternative |
Jean Jacques Rousseau Legacy to Social Pedagogy |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Mazánková, Libuše |
|
dc.date.accepted |
2014-06-04 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis is aimed to give us an idea of life and work of Jean-Jacques Rousseau in a socially educational context. It is devided into four main parts. The first part describes the time in which he lived, focusing on conditions in French society in the 18th century and the time of the Enlightenment related to Jean-Jacques Rousseau. The second part deals with his childhood and adult life. Another part deals with his three pedagogical writings: Emile, or On Education, Discourse on the Origin of Inequality and Confessions where I point especially at "Emile", which I believe to be strictly educational work and therefore the most important part of this thesis. Based on analytical method I finally describe the socially educational reference of Jean-Jacques Rousseau. |
|
dc.description.department |
Katedra pedagogiky a psychologie |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
32708
|
|
utb.result.grade |
E |
|
dc.date.submitted |
2014-04-30 |
|
local.subject |
Rousseau, Jean-Jacques, 1712-1778
|
cs |
local.subject |
Rousseau, Jean-Jacques, 1712-1778
|
en |