Sociálně pedagogický odkaz J. J. Rousseaua
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
|
Název:
|
Sociálně pedagogický odkaz J. J. Rousseaua |
| Autor: |
Dvořák, Pavel
|
| Vedoucí: |
Jůzl, Miloslav
|
|
Abstrakt:
|
Předkládaná práce si klade za cíl přiblížit osobnost a dílo J. J. Rousseaua v kontextu sociální pedagogiky. Práce je rozdělena do čtyř hlavních kapitol. V první části je popsána doba, v níž Jean-Jacques Rousseau žil, se zaměřením na poměry ve francouzské společnosti 18. století a charakteristika osvícenství v souvislosti s J. J. Rousseauem. Další kapitola je věnována J. J. Rousseauovi a jeho životu v dětství a dospělosti, ale také tomu, jak byl po své smrti postupně společností přijímán a oceňován. Následující část se zabývá třemi pedagogickými díly J. J. Rousseaua: "Emil čili o vychování", "O původu nerovnosti mezi lidmi" a "Vyznání", přičemž se zaměřuji zejména na "Emila", kterého považuji za výhradně pedagogické dílo a z tohoto hlediska také za nejdůležitější v této práci. Nakonec je z předchozích kapitol analytickou metodou představen "sociálně pedagogický odkaz" J. J. Rousseaua. |
|
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/30928
|
|
Datum:
|
2013-01-31 |
|
Dostupnost:
|
Bez omezení |
|
Ústav:
|
Katedra pedagogiky a psychologie |
|
Studijní obor:
|
Sociální pedagogika |
|
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby:
|
E
32708
|
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet