Komunikační kampaň politické strany pro komunální volby 2014
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Juříková, Martina
|
|
dc.contributor.author |
Mičková, Lucie
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T21:18:38Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T21:18:38Z |
|
dc.date.issued |
2014-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/30518
|
|
dc.description.abstract |
Není roku, kdy by se v České republice nekonaly nějaké volby. Jedny z těch nejdůležitějších jsou volby do zastupitelstev obcí a právě těmi se zabývá tato diplomová práce. Hlavním cílem práce je navrhnout komunikační kampaň pro vybranou stranu v Pardubickém kraji a to za pomoci výsledků analýz. V první části práce je objasněna problematika politického marketingu a tvorby předvolebních kampaní, je poskytnut vhled do politického prostředí České republiky s přihlédnutím ke specifikům komunální politiky. Teoretická část ústí do formulace výzkumných otázek a k volbě metodiky práce. V praktické části je provedena analýza volebního preferenčního potenciálu obcí, analýza cílových skupin a primární výzkum mezi obyvateli Pardubického kraje. Diplomová práce končí vytvořením projektu předvolební kampaně. |
|
dc.format |
102 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
politický marketing
|
cs |
dc.subject |
politická komunikace
|
cs |
dc.subject |
předvolební kampaň
|
cs |
dc.subject |
politika
|
cs |
dc.subject |
komunální kampaň
|
cs |
dc.subject |
politická strana
|
cs |
dc.subject |
political marketing
|
en |
dc.subject |
political communication
|
en |
dc.subject |
election campaign
|
en |
dc.subject |
politics
|
en |
dc.subject |
communal campaign
|
en |
dc.subject |
political party
|
en |
dc.title |
Komunikační kampaň politické strany pro komunální volby 2014 |
|
dc.title.alternative |
Communication Campaign of a Political Party for the 2014 Municipal Elections |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Soukalová, Radomila |
|
dc.date.accepted |
2014-05-22 |
|
dc.description.abstract-translated |
Every year there are elections in the Czech Republic and the elections to the city council are generally considered to be one of the most important. It is for this reason that the topic of city council elections has been chosen for this thesis. Its main objective is to come up with a communication campaign promoting selected political party in the Pardubice Region, using the outputs of an analysis. In its first part, the thesis deals with the theoretical framework of political marketing and its different aspects, including the process of creating an election campaign and insight into the political environment in the Czech Republic with the specific focus on local politics. The conclusions made in the theoretical part make it possible to formulate research questions and appropriate work methodology. Practical part of the paper focuses on the analysis of the potential electorate's preferences based on the municipality it comes from; target group analysis; and a primary research amongst the inhabitants of Pardubice Region. The practically oriented part of the paper comprises actual project of election campaign. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
36988
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2014-04-18 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account