Role značkových produktů na českém trhu - český spotřebitel a značka
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Vysekalová, Jitka
|
|
dc.contributor.author |
Churý, Jakub
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T21:18:33Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T21:18:33Z |
|
dc.date.issued |
2014-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/30506
|
|
dc.description.abstract |
Tato diplomová práce se zabývá problematikou značky a její hodnoty ve vztahu k zákazníkům. V teoretické části práce vymezuje pojmy podniková identita, značka, hodnota značky a podrobněji rozebírá druhy značkové loajality. V praktické části dochází k představení značky Gambrinus, analýze její vizuální identity a specifikaci pivních preferencí českých spotřebitelů na trhu s pivními nápoji. Práce je dále doplněna dotazníkovým šetřením, které se snaží určit význam značky Gambrinus pro její zákazníky a zkoumá jejich loajalitu. |
|
dc.format |
97 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
PODNIKOVÁ IDENTITA
|
cs |
dc.subject |
ZNAČKA
|
cs |
dc.subject |
HODNOTA ZNAČKY
|
cs |
dc.subject |
LOAJALITA KE ZNAČCE
|
cs |
dc.subject |
BRAND ASSET MANAGEMENT
|
cs |
dc.subject |
CORPORATE IDENTITY
|
en |
dc.subject |
IMAGE
|
en |
dc.subject |
BRANDING
|
en |
dc.subject |
BRAND EQUITY
|
en |
dc.subject |
BRAND LOYALTY
|
en |
dc.subject |
BRAND ASSET MANAGEMENT
|
en |
dc.title |
Role značkových produktů na českém trhu - český spotřebitel a značka |
|
dc.title.alternative |
The Importance of Branded Products on the Czech Market |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Banyar, Milan |
|
dc.date.accepted |
2014-05-20 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis focuses on branding and brand equity as a core concept in understanding and maintaining relationship with its customers. The theoretical part ascertains concepts such as corporate identity, branding, brand equity, and in greater detail covers the concept of brand loyalty. The practical part of this thesis introduces the brand Gambrinus, analyzes its visual identity and specifies the customer preferences on the Czech beer market. Thesis is furthermore accompanied by a questionnaire that investigates the importance of the Gambrinus brand for its customers and analyzes their loyalty towards the brand. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
36975
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2014-04-18 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account