Analýza marketingové komunikace podniku
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Vaněk, Jiří
|
|
dc.contributor.author |
Fibichrová, Lenka
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T21:06:40Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T21:06:40Z |
|
dc.date.issued |
2014-02-22 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/29464
|
|
dc.description.abstract |
Cílem této bakalářské práce je analýza marketingové komunikace podniku. Pro tyto účely byla zvolena firma Happy Mode zabývající se prodejem oblečení a doplňků pro ženy. Teoretická část pojednává o podstatě marketingu, důležitosti marketingové komunikace a nových trendech v této oblasti. V praktické části je provedena analýza současného stavu komunikačního mixu dané firmy doplněna výsledky z dotazníkového šetření. Následuje srovnání firmy s konkurencí pomocí benchmarkingu, který je poté využit pro SWOT analýzu. V závěru jsou identifikovány možné oblasti zlepšení vycházející z praktické části a navr-žena konkrétní doporučení pro zefektivnění marketingové komunikace. |
|
dc.format |
82 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
marketing
|
cs |
dc.subject |
marketingový mix
|
cs |
dc.subject |
marketingová komunikace
|
cs |
dc.subject |
SWOT analýza
|
cs |
dc.subject |
benchmarking
|
cs |
dc.subject |
marketing
|
en |
dc.subject |
marketing mix
|
en |
dc.subject |
marketing communications
|
en |
dc.subject |
SWOT analysis
|
en |
dc.subject |
benchmarking
|
en |
dc.title |
Analýza marketingové komunikace podniku |
|
dc.title.alternative |
Analysis of Marketing Communication in the Company |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Bejtkovský, Jiří |
|
dc.date.accepted |
2014-06-02 |
|
dc.description.abstract-translated |
The main aim of this bachelor thesis is an analysis of marketing communication of the company. For these purposes the company chosen is Happy Mode engaged in the sale of clothing and accessories for women. The theoretical part deals with the essence of marketing, the importance of marketing communications and new trends in this area. In the practical part is an analysis of the current state of communication mix of the com-pany accompanied by the results of a survey. The following is a comparison of the com-pany with competition through benchmarking, which is then used for the SWOT analysis. In conclusion are identified parts for potential improvement based on the practical part and proposed specific recommendations for improving the effectiveness of marketing commu-nications. |
|
dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Management a ekonomika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Economics Specialization: Enterprise Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
35522
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2014-05-16 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account