dc.contributor.advisor |
Marášková, Ivana
|
|
dc.contributor.author |
Mazáčová, Eva
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T21:03:34Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T21:03:34Z |
|
dc.date.issued |
2014-01-27 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/28917
|
|
dc.description.abstract |
Práce je zaměřena na integraci dětí s Aspergerovým syndromem do běžné třídy základní školy a pohled rodičů a pedagogů na tuto integraci. V první části bakalářské práce je kladen důraz na charakteristiku AS, vývoj a výchovu dítěte s diagnózou AS, základní principy úspěšného vzdělávání dětí s AS, faktory, které vzdělávání ovlivňují a integraci dětí s AS do běžné třídy základní školy. Cílem druhé části práce je zjistit, jaký je pohled rodičů a pedagogů k procesu integrace dětí s AS do běžné třídy základní školy a které faktory rodiče a pedagogy ovlivňují při jejich pohledu na integraci těchto dětí. |
|
dc.format |
117 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Poruchy autistického spektra
|
cs |
dc.subject |
Aspergerův syndrom
|
cs |
dc.subject |
výchova a vzdělávání dítěte s Aspergerovým syndromem
|
cs |
dc.subject |
integrace
|
cs |
dc.subject |
kvantitativní výzkum
|
cs |
dc.subject |
Autism Spectrum Disorders
|
en |
dc.subject |
Asperger´s Syndrome
|
en |
dc.subject |
upbringing and education of children with Asperger´s Syndrome
|
en |
dc.subject |
integration
|
en |
dc.subject |
quantitative research
|
en |
dc.title |
Pohled rodičů a pedagogů na integraci dětí s Aspergerovým syndromem do běžné třídy základní školy |
|
dc.title.alternative |
The View of Parents and Teachers on Integration of Children with Asperger's Syndrome into Standard Elementary School Class |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Machů, Eva |
|
dc.date.accepted |
2014-06-06 |
|
dc.description.abstract-translated |
This work deals with the integration of children with Asperger´s Syndrome to a primary school class. It also focus on parents and teachers view on this integration The emphasis on the AS characteristics, upbringing and child development with AS diagnosis, the basic principles of successful education of children with AS, the factors that affect the integration of children with AS to a primary school class is given in the first part of the bachelor thesis. What is the view of parents and teachers to the process of integration of children with AS to a primary school class and the factors that influence parents and teachers in their view of the integration of these children were tried to find out in the second part of the thesis. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
34694
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2014-04-28 |
|
local.subject |
děti s autismem
|
cs |
local.subject |
integrovaná výuka
|
cs |
local.subject |
children with autism
|
en |
local.subject |
integrated teaching
|
en |