Analýza sponzorských aktivit v soutěži Tuning Cup
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Podlešák, Petr
|
|
dc.contributor.author |
Darebník, Aleš
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-14T16:44:11Z |
|
dc.date.issued |
2007-05-18 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/2886
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se zabývá teorií a praxí marketingových komunikací a důraz klade zejména na oblast sponzoringu. Snaží se o zodpovězení základních otázek souvisejících se sponzoringem, který se v posledních dvaceti letech stal zajímavou a stále častěji využíva-nou formou komunikačního mixu firem. Vymezuje pojem sponzoring, popisuje jeho zá-kladní druhy, zabývá se jeho výhodami a nevýhodami a definuje subjekty sponzoringu. Problematiku sponzoringu práce aplikuje na sponzorovaný subjekt, kterým je soutěž Tu-ning Cup. Má přiblížit metody a principy, jimiž se sponzorované subjekty řídí nebo by se měly řídit a zároveň navrhnout nová řešení, která by sponzorovanému subjektu pomohla při jeho snaze o získání nových sponzorů a zkvalitnění vlastních služeb. |
cs |
dc.format |
48 s., 18 s. příloh. |
cs |
dc.format.extent |
2237210 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Práce bude přístupná pouze v rámci univerzity od 18.05.2037 |
|
dc.subject |
marketingové komunikace
|
cs |
dc.subject |
marketing
|
cs |
dc.subject |
sponzoring
|
cs |
dc.subject |
public relations
|
cs |
dc.subject |
reciprocita
|
cs |
dc.subject |
donátorství
|
cs |
dc.subject |
sponzorská firma
|
cs |
dc.subject |
sponzorovaný
|
cs |
dc.subject |
marketing communications
|
en |
dc.subject |
marketing
|
en |
dc.subject |
sponsorship
|
en |
dc.subject |
public relations
|
en |
dc.subject |
reciprocity
|
en |
dc.subject |
donation
|
en |
dc.subject |
sponsor firm
|
en |
dc.subject |
sponsored entity
|
en |
dc.title |
Analýza sponzorských aktivit v soutěži Tuning Cup |
cs |
dc.title.alternative |
Analysis of sponsor activities in the Tuning Cup contest |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Ševčíková, Lenka |
|
dc.date.accepted |
2007-06-11 |
|
dc.date.vskp-available |
2037-05-18 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis deals with the theory and praxis of marketing communications and it particularly emphasizes the sponsoring subject field. It tries to answer basic issues relating to sponsoring, which in past twenty years has become an interesting and more and more often used form of communicational mix of companies. The thesis delimitates the term sponsoring, describes its basic types, deals with its advantages and disadvantages, and de-fines the sponsoring subjects. Problems of sponsoring activities are applied to a specific sponsored subject - the Tuning Cup contest. The aim is to introduce the methods and prin-ciples that govern sponsored subjects, or the methods and principles that should do so, and at the same time to propose new solutions for subvention in efforts of gaining new spon-sors and in improvement of internal services of the sponsored subject. |
en |
dc.description.department |
Ústav managementu |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/115
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.rights.auth |
IP |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management a ekonomika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and economics |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
6572
|
|
dc.date.assigned |
2007-03-16 |
|
utb.result.grade |
A |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account