dc.contributor.advisor |
Balvín, Jaroslav
|
|
dc.contributor.author |
Smílková, Jana
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T21:02:23Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T21:02:23Z |
|
dc.date.issued |
2014-01-22 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/28770
|
|
dc.description.abstract |
Když po roce 1989 dochází v naší zemi k politickým, ekonomickým a sociokulturním změnám, které způsobují příliv většího množství cizinců, a stupňují se i problémy v soužití s romskými občany, stát hledá ideální způsob začlenění příslušníků odlišných rasových, národnostních a etnických menšin do společnosti. Hlavní překážkou je komunikace, další rizika přinášejí předsudky majority vůči nečeskému etniku a odlišný hodnotový systém. Tento problém je dosud aktuální a stále velmi závažný. Záměrem této práce je spojit význam kulturní andragogiky, směřující k všestrannému formování a kultivaci příslušníka společnosti a vytváření jeho pozitivního vztahu ke kulturním hodnotám, s andragogikou multikulturní, reprezentující kladný přístup ke kulturám odlišných národů. Cílem je analyzovat současný stav multikulturní problematiky, najít jeho příčiny, uvědomit si s ním spojené hrozby a zamyslet se nad správným konceptem řešení, vedoucím k systematické realizaci konkrétních úkolů. K poznávání jiných kultur a jejich postupnému přijímání do našeho každodenního života může vést i volba způsobu kulturně společenského vyžití. Tato výchova a vedení občanů k interkulturnímu cítění, založeném na etických zásadách mezilidských vztahů, postupném poznávání, směřujícím k uznání, respektu a k obdivu k odlišným kulturám, je posláním, cílem a obsahem multikulturní andragogiky a je rovněž předmětem této práce. |
|
dc.format |
132 s. (237.449 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
kulturní andragogika
|
cs |
dc.subject |
multikulturní andragogika
|
cs |
dc.subject |
výchova
|
cs |
dc.subject |
kultura
|
cs |
dc.subject |
společnost
|
cs |
dc.subject |
soužití
|
cs |
dc.subject |
integrace
|
cs |
dc.subject |
multikulturní výchova
|
cs |
dc.subject |
komunikace
|
cs |
dc.subject |
předsudek
|
cs |
dc.subject |
identita
|
cs |
dc.subject |
konflikt
|
cs |
dc.subject |
cultural Adult Education
|
en |
dc.subject |
cultural andragogic
|
en |
dc.subject |
multicultural Adult Education
|
en |
dc.subject |
multicultural andragogic
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.subject |
culture
|
en |
dc.subject |
society
|
en |
dc.subject |
coexistence
|
en |
dc.subject |
integration
|
en |
dc.subject |
multicultural education
|
en |
dc.subject |
communication
|
en |
dc.subject |
prejudice
|
en |
dc.subject |
identity
|
en |
dc.subject |
conflict
|
en |
dc.title |
Kulturní a multikulturní andragogika a jejich význam pro výchovu a vzdělávání dospělých |
|
dc.title.alternative |
Cultural and Multicultural Andragogy and their Importance for Adult Education |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hladík, Jakub |
|
dc.date.accepted |
2014-06-17 |
|
dc.description.abstract-translated |
When after 1989 occur in our country to political, economic and sociocultural changes, that cause the influx of large numbers of foreigners, are also escalating problems in coexistence with the Roma people, the state is looking for the perfect way of integrating different racial, national and ethnic minorities into society. The main obstacle is communication, additional risks bring prejudices against non-Czech ethnic majority and a different value sys-tem. This problem is still current and still very serious. The purpose of this work is to combine the importance of cultural adult education, designed for ease of forming and cultivating member of society and the creation of his positive relationship to cultural values, the Adult Education multicultural, representing a positive approach to the cultures of different nations. The aim is to analyze the current state of multicultural issues, to find its causes, to realize the threats associated with it, and think about the right concept solutions, leading to the systematic implementation of specific tasks. To explore other cultures and their acceptance into our daily lives can lead the way by the choice of cultural and social activities. This education and lead people to intercultural sensibility, based on the ethical principles of human relations, the gradual learning, leading to the recognition, respect and admiration for different cultures, the mission, objectives and content of multicultural Adult Education and is also the subject of this work. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Andragogika v profilaci na řízení lidských zdrojů v neziskové sféře |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Andragogy for Human Resource Management in Non-Profit Sector |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
34491
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2014-04-29 |
|