Kulturní a multikulturní andragogika a jejich význam pro výchovu a vzdělávání dospělých
Show full item record
No preview available
Title:
|
Kulturní a multikulturní andragogika a jejich význam pro výchovu a vzdělávání dospělých |
Author: |
Smílková, Jana
|
Advisor: |
Balvín, Jaroslav
|
Abstract:
|
Když po roce 1989 dochází v naší zemi k politickým, ekonomickým a sociokulturním změnám, které způsobují příliv většího množství cizinců, a stupňují se i problémy v soužití s romskými občany, stát hledá ideální způsob začlenění příslušníků odlišných rasových, národnostních a etnických menšin do společnosti. Hlavní překážkou je komunikace, další rizika přinášejí předsudky majority vůči nečeskému etniku a odlišný hodnotový systém. Tento problém je dosud aktuální a stále velmi závažný. Záměrem této práce je spojit význam kulturní andragogiky, směřující k všestrannému formování a kultivaci příslušníka společnosti a vytváření jeho pozitivního vztahu ke kulturním hodnotám, s andragogikou multikulturní, reprezentující kladný přístup ke kulturám odlišných národů. Cílem je analyzovat současný stav multikulturní problematiky, najít jeho příčiny, uvědomit si s ním spojené hrozby a zamyslet se nad správným konceptem řešení, vedoucím k systematické realizaci konkrétních úkolů. K poznávání jiných kultur a jejich postupnému přijímání do našeho každodenního života může vést i volba způsobu kulturně společenského vyžití. Tato výchova a vedení občanů k interkulturnímu cítění, založeném na etických zásadách mezilidských vztahů, postupném poznávání, směřujícím k uznání, respektu a k obdivu k odlišným kulturám, je posláním, cílem a obsahem multikulturní andragogiky a je rovněž předmětem této práce. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/28770
|
Date:
|
2014-01-22 |
Availability:
|
Bez omezení |
Department:
|
Ústav pedagogických věd |
Discipline:
|
Andragogika v profilaci na řízení lidských zdrojů v neziskové sféře |
Grade for thesis and defense:
|
C
34491
|
Citace závěřečné práce
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show full item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account