Potřeba edukace v oblasti thanatologie pohledem studentů a pedagogů středních škol
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Polepilová, Renata
|
|
dc.contributor.author |
Klučková, Silvia
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T20:59:07Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T20:59:07Z |
|
dc.date.issued |
2014-01-20 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/28645
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá místem thanatologie v oblasti edukace u studentů středních škol. Thanatologie je opomíjenou vědní disciplínou, která ovšem pojednává a učí o každo-denním koloběhu lidského života. Teoretická část práce se zabývá thanatologií jako vědním oborem, vymezuje základní pojmosloví, popisuje historické mezníky vývoje thanatologie jako vědy. Dále hovoří o místě thanatologie ve výchovně vzdělávacím procesu, základních pojmech, které jsou spojené s edukací. Práce také poukazuje na hlavní aktéry výchovně vzdělávacího procesu. Zabývá se vhodnými didaktickými postupy a metodami. Práce hovoří o krizových situacích v životě, rodině a sociálním prostředí adolescentů a přibližuje specifické charakteristiky tohoto vývojového stádia z hlediska vývojové psychologie. Na základě vymezení teoretických východisek zkoumané problematiky předkládá bakalářská práce empirický kvantitativně orientovaný výzkum. Cílem praktické části bylo zjistit, zda a jakou zkušenost mají studenti a pedagogové vybraných středních škol s thanatologií, pociťují-li absenci tohoto vědního oboru v rámci krize rodiny a života a zda cítí potřebu vzdělávat studenty v této oblasti. Výzkum je zaměřen na pohled studentů i pedagogů na problematiku thanatologie a její místo v kurikulu. |
|
dc.format |
116 s. (190 456 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Thanatologie
|
cs |
dc.subject |
edukace
|
cs |
dc.subject |
adolescence
|
cs |
dc.subject |
pedagog
|
cs |
dc.subject |
smrt
|
cs |
dc.subject |
umírání
|
cs |
dc.subject |
životní krize
|
cs |
dc.subject |
Thanatology
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.subject |
adolescence
|
en |
dc.subject |
pedagogue
|
en |
dc.subject |
death
|
en |
dc.subject |
dying
|
en |
dc.subject |
crisis of life
|
en |
dc.title |
Potřeba edukace v oblasti thanatologie pohledem studentů a pedagogů středních škol |
|
dc.title.alternative |
The Need of Education in Thanatology from the Perspective of Secondary-School Teachers and Students |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Martincová, Jana |
|
dc.date.accepted |
2014-06-03 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis deals with the field of thanatology in education of secondary school students. Thanatology is neglected discipline which discusses and learns about the daily cycle of human life. Theoretical part is concerned with the science of thanatology, defines the basic therminology and describes the historical develop milestones of thanatology as science. Further it talks about the thanatology in the educational process and basic thermi-nology associated with the education. The thesis refers about main actors in the educational process. It deals with the appropriate teaching practises and methods. The bachelor thesis talks about crisis in the family life and social environment of adolescents of the develop-mental stages in the tems of developmental psychology. Based on theoretic resources of the research issues the bachelor thesis submits empiric quantitative research. The aim of the work is to determine whether and what experiences have students and pedagogues of se-condary school with thanatology, if they feel absence of this science in family´s crisis and life crisis and if the pedagogues feel the need to educate students in this area. The research is aimed to students and pedagogues and thein view about thanatology and its place in the curriculum. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
34325
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2014-04-30 |
|
local.subject |
střední školy
|
cs |
local.subject |
předmětové kurikulum
|
cs |
local.subject |
tanatologie
|
cs |
local.subject |
secondary schools
|
en |
local.subject |
subject curriculum
|
en |
local.subject |
thanatology
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account