Potřeba edukace v oblasti thanatologie pohledem studentů a pedagogů středních škol

DSpace Repository

Language: English čeština 

Potřeba edukace v oblasti thanatologie pohledem studentů a pedagogů středních škol

Show full item record

No preview available
Title: Potřeba edukace v oblasti thanatologie pohledem studentů a pedagogů středních škol
Author: Klučková, Silvia
Advisor: Polepilová, Renata
Abstract: Bakalářská práce se zabývá místem thanatologie v oblasti edukace u studentů středních škol. Thanatologie je opomíjenou vědní disciplínou, která ovšem pojednává a učí o každo-denním koloběhu lidského života. Teoretická část práce se zabývá thanatologií jako vědním oborem, vymezuje základní pojmosloví, popisuje historické mezníky vývoje thanatologie jako vědy. Dále hovoří o místě thanatologie ve výchovně vzdělávacím procesu, základních pojmech, které jsou spojené s edukací. Práce také poukazuje na hlavní aktéry výchovně vzdělávacího procesu. Zabývá se vhodnými didaktickými postupy a metodami. Práce hovoří o krizových situacích v životě, rodině a sociálním prostředí adolescentů a přibližuje specifické charakteristiky tohoto vývojového stádia z hlediska vývojové psychologie. Na základě vymezení teoretických východisek zkoumané problematiky předkládá bakalářská práce empirický kvantitativně orientovaný výzkum. Cílem praktické části bylo zjistit, zda a jakou zkušenost mají studenti a pedagogové vybraných středních škol s thanatologií, pociťují-li absenci tohoto vědního oboru v rámci krize rodiny a života a zda cítí potřebu vzdělávat studenty v této oblasti. Výzkum je zaměřen na pohled studentů i pedagogů na problematiku thanatologie a její místo v kurikulu.
URI: http://hdl.handle.net/10563/28645
Date: 2014-01-20
Availability: Bez omezení
Department: Ústav pedagogických věd
Discipline: Sociální pedagogika
Grade for thesis and defense: A 34325


Citace závěřečné práce

Files in this item

Files Size Format View
klučková_2014_dp.pdf 2.630Mb PDF View/Open
klučková_2014_vp.doc 54.5Kb Microsoft Word View/Open
klučková_2014_op.doc 15.92Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account