A Discourse Analysis of Companies' Self-presentation Strategies on the Web
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Blažková, Barbora
|
|
dc.contributor.author |
Mader, Ondřej
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T20:57:48Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T20:57:48Z |
|
dc.date.issued |
2013-11-29 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/28417
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou diskursu sebeprezentace společností na webových stránkách. Cílem této práce je prozkoumat rozličné jazykové prostředky zvolené k propagaci společností. Teoretická část definuje diskurz a analýzu diskurzu, dále se zaměřuje na její využití v reklamě. Následně popisuje prostředí internetu a jeho vhodnost pro účel sebepropagace. Praktická část aplikuje analýzu diskurzu na vybrané webové stránky a dává si za cíl zjistit rozdíly v tom, jakým způsobem se společnosti snaží prezentovat veřejnosti. |
|
dc.format |
43 s. (54 120 znaků) |
|
dc.language.iso |
en |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
diskurz
|
cs |
dc.subject |
analýza diskurzu
|
cs |
dc.subject |
propagace
|
cs |
dc.subject |
webové stránky
|
cs |
dc.subject |
discourse
|
en |
dc.subject |
discourse analysis
|
en |
dc.subject |
advertising
|
en |
dc.subject |
websites
|
en |
dc.title |
A Discourse Analysis of Companies' Self-presentation Strategies on the Web |
|
dc.title.alternative |
A Discourse Analysis of Companies' Self-presentation Strategies on the Web |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Drábková, Lenka |
|
dc.date.accepted |
2014-06-11 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis deals with discourse analysis of companies' self-presentation strategies on the websites. The aim of this thesis is to investigate diverse language means which are chosen to promote company. Theoretical part defines discourse and discourse analysis; furthermore, it aims to discover its purpose in advertisement. It also describes Internet as medium and its appropriateness for the purpose of self-presentation. The practical part applies the discourse analysis to investigated websites and aims to discover differences in approaches to self-promotion. |
|
dc.description.department |
Ústav moderních jazyků a literatur |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Anglický jazyk pro manažerskou praxi |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
English for Business Administration |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Filologie |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Philology |
en |
dc.identifier.stag |
34033
|
|
utb.result.grade |
E |
|
dc.date.submitted |
2014-05-02 |
|
local.subject |
firemní prezentace
|
cs |
local.subject |
WWW stránky
|
cs |
local.subject |
reklama
|
cs |
local.subject |
company presentation
|
en |
local.subject |
web pages
|
en |
local.subject |
advertising
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account