Vybrané principy inkluzivního vzdělávání žáků s nadáním
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Kočvarová, Ilona
|
|
dc.contributor.author |
Císlerová, Tereza
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T20:57:31Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T20:57:31Z |
|
dc.date.issued |
2014-01-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/28371
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce je zaměřena na problematiku péče o nadané žáky a hodnocení kvality škol z hlediska péče o nadané žáky. V teoretické části práce jsou vymezeny a charakterizovány klíčové pedagogické, sociální a psychologické pojmy týkající se této problematiky. Nadále tato práce předkládá informace týkající se inkluzívního vzdělávání žáků s nadáním. Praktická část zahrnuje kvantitativní výzkum, jehož hlavním cílem je hodnocení kvality základních škol a příslušných ročníků víceletých gymnázií z hlediska péče o intelektově nadané žáky a zjištění míry inkluzívního přístupu od pedagogických pracovníků k těmto žákům. |
|
dc.format |
80 s. (122 566znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
nadání
|
cs |
dc.subject |
žák s nadáním
|
cs |
dc.subject |
integrace
|
cs |
dc.subject |
inkluze
|
cs |
dc.subject |
inkluzivní škola
|
cs |
dc.subject |
talent
|
en |
dc.subject |
talented student
|
en |
dc.subject |
inclusion
|
en |
dc.subject |
inclusive school
|
en |
dc.title |
Vybrané principy inkluzivního vzdělávání žáků s nadáním |
|
dc.title.alternative |
Selected Aspects of Inclusive Education of Gifted Pupils |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Zgarbová, Petra |
|
dc.date.accepted |
2014-05-26 |
|
dc.description.abstract-translated |
This graduation thesis is focused on the care of talented students and the evaluation of school quality in terms of care of talented students. In the theoretical part are identified and characterized crucial educational, social and psychological concepts related to this issue. Further this thesis presents information regarding inclusive education of students with talent. The practical part contains quantitative research, whose the main objective is to evaluate the quality of basic education and the appropriate grades of grammar schools in terms of care for the intellectually talented pupils and to find out the inclusive approach of teaching staff for these pupils. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
33977
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2014-04-16 |
|
local.subject |
inkluzivní vzdělávání
|
cs |
local.subject |
pedagogika nadaných
|
cs |
local.subject |
nadaní žáci
|
cs |
local.subject |
inclusive education
|
en |
local.subject |
gifted education
|
en |
local.subject |
gifted pupils
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account