The Language of UK Operators: Customer Service and Means of Persuasion
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Drábková, Lenka
|
|
dc.contributor.author |
Košinová, Karolína
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T20:57:00Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T20:57:00Z |
|
dc.date.issued |
2013-11-29 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/28289
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zaměřuje na jazyk a ostatní přesvědčovací prostředky a služby zákazníkům u čtyř hlavních mobilních operátorů ve Velké Británii; O2, Vodafone, T-Mobile a Orange. Práce popisuje reklamu jako takovou, rozdíly mezi tištěnou reklamou a reklamou na internetu. Dále tato práce poskytuje nejdůležitější pravidla při tvoření reklam. Hlavním úkolem analýzy je zkoumat reklamy mobilních operátorů a jejich přesvědčovací metody z pohledu verbálního a visuálního. Analýza poté zkoumá použití těchto metod a pravidel u čtyř již zmíněných mobilních operátorů. Analýza ukazuje, že tito mobilní operátoři používají podobné verbální prostředky, ale liší se ve visuálních prostředcích. Závěr analýzy prokazuje, že k vytvoření úspěšné reklamy je potřeba využít přesvědčující metody. |
|
dc.format |
70 s. (94 879 znaků) |
|
dc.language.iso |
en |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
mobilní operátoři
|
cs |
dc.subject |
reklama
|
cs |
dc.subject |
přesvědčovací metody
|
cs |
dc.subject |
mobile operators
|
en |
dc.subject |
advertisement
|
en |
dc.subject |
means of persuasion
|
en |
dc.title |
The Language of UK Operators: Customer Service and Means of Persuasion |
|
dc.title.alternative |
The Language of UK Operators: Customer Service and Means of Persuasion |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Čechová, Hana |
|
dc.date.accepted |
2014-06-11 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis focuses on the language and other means of persuasion and the customer service of the four leading mobile operators in the United Kingdom: O2, Vodafone, T-Mobile, and Orange. This work describes advertising as such and the differences between printed advertisements and advertisements on the Internet. Furthermore, this work provides important rules on copywriting. The main task of the analysis is to examine the advertisements and their methods of persuasion from the verbal and visual points of view. The analysis then examines the application of these methods and rules to the four above-mentioned mobile operators. The analysis shows that these mobile operators use similar verbal aspects, but they differ in the visual ones they employed. The conclusion of the analysis shows that to create a successful advertisement it is necessary to use persuasive methods. |
|
dc.description.department |
Ústav moderních jazyků a literatur |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Anglický jazyk pro manažerskou praxi |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
English for Business Administration |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Filologie |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Philology |
en |
dc.identifier.stag |
33851
|
|
utb.result.grade |
E |
|
dc.date.submitted |
2014-05-02 |
|
local.subject |
telemarketing
|
cs |
local.subject |
přesvědčování
|
cs |
local.subject |
telemarketing
|
en |
local.subject |
persuasion
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account