dc.contributor.advisor |
Staňková, Pavla
|
|
dc.contributor.author |
Bednářová, Eva
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-21T13:38:18Z |
|
dc.date.available |
2013-10-21T13:38:18Z |
|
dc.date.issued |
2013-06-21 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/25709
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce je zaměřena na využití marketingového mixu při řízení gynekologicko- porodnického oddělení v Krajské nemocnici T. Bati, a.s., Zlín. Je rozdělena na dvě hlavní části. Teoretická část vychází z poznatků získaných z odborné literatury a popisuje zdra-votnictví, marketing ve zdravotnictví, nástroje marketingového mixu a jejich využití ve zdravotnictví. V praktické části je představeno gynekologicko-porodnické oddělení a pro-vedena marketingová situační analýza tohoto oddělení - PEST analýza, Porterův model pěti sil, analýza vnitřního prostředí, analýza marketingových nástrojů a shrnující SWOT analý-za. Projektová část obsahuje návrhy a doporučení, které by měly přispět k lepšímu využití marketingových nástrojů v rámci gynekologicko- porodnického oddělení. Na závěr jsou zhodnoceny přínosy a rizika projektu. |
cs |
dc.format |
122 |
cs |
dc.format.extent |
3375288 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
marketing ve zdravotnictví
|
cs |
dc.subject |
marketingový mix
|
cs |
dc.subject |
gynekologie a porodnictví
|
cs |
dc.subject |
nástroje marketingového mixu
|
cs |
dc.subject |
marketing in the public health sector
|
en |
dc.subject |
marketing mix
|
en |
dc.subject |
gynekology and midwifery
|
en |
dc.subject |
instruments of marketing mix
|
en |
dc.title |
Projekt využití nástrojů marketingového mixu při řízení gynekologicko porodnického oddělení KNTB Zlín, a.s. |
cs |
dc.title.alternative |
Project Using the Tools of the Marketing Mix in the Management of Gynecological - Obstetric Department KNTB Zlín, a.s. |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Slaný, Jaroslav |
|
dc.date.accepted |
2013-09-09 |
|
dc.description.abstract-translated |
The diploma paper is focused on the use of a marketing mix at managing the gynecologic- obstetrical department in the Regional Tomas Bata hospital, joint-stock company, Zlin. It is devided into two principal sections. The theoretical part is derived from the knowledge gained from the technical literature and describes the public health sector, marketing in the public health sector, instruments of the marketing mix and the application of these in the public health sector. The practical section introduces the gynecologic ? obstetrical depart-ment and a situational analysis of this department ? PEST analysis, Porter?s Five Forces Model, analysis of the internal environment, analysis of the marketing instruments and summarizing SWOT analysis is carried out. The project part contains the proposals and recommendations that should contribute to a better use of the marketing instruments within the gynecologic ? obstetrical department. The benefits and risks of the project are evaluated in the final part. |
en |
dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/175
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management ve zdravotnictví |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Health Services Management |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
29743
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2013-08-12 |
|