Projekt budování značky piva Zlínský švec
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Kozák, Vratislav
|
|
dc.contributor.author |
Mládek, Lukáš
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-11T04:26:46Z |
|
dc.date.available |
2013-10-11T04:26:46Z |
|
dc.date.issued |
2013-02-22 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/24072
|
|
dc.description.abstract |
Předmětem zpracování mé diplomové práce je budování značky piva Zlínský švec. Cílem práce je nastavit a marketingovou komunikaci pivovaru tak, aby se zvýšilo povědomí o značce. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Praktická část se dělí na analytickou a projektovou část. Teoretická část je zaměřena na zpracování literární rešerše vztahující se k budování značky a vývoje pivovarství v České republice. Pro lepší pochopení tématu je v práci nejdříve rozebrána historie značky. Následně práce pokračuje rozebráním komunikačního mixu, guerilla marketingu a ostatních marketingových nástrojů používaných k budování značky. Analytická část je věnována analýze pivovaru, analýze konkurence a pokračuje dotazníkovým šetřením na téma vnímání značky piva Zlínský švec. V návaznosti na analytickou část je v práci vytvořeno několik dílčích projektů, které nastavují základní marketingovou komunikaci pivovaru. Všechny dílčí projekty jsou podrobeny časové, nákladové a rizikové analýze. |
cs |
dc.format |
85 s. (134 687 znaků) |
cs |
dc.format.extent |
1739367 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
budování značky
|
cs |
dc.subject |
pivovarnictví
|
cs |
dc.subject |
komunikační mix
|
cs |
dc.subject |
guerilla marketing
|
cs |
dc.subject |
tradiční výroba piva
|
cs |
dc.subject |
brand building
|
en |
dc.subject |
brewing industry
|
en |
dc.subject |
communication mix
|
en |
dc.subject |
guerilla marketing
|
en |
dc.subject |
traditional beer production
|
en |
dc.title |
Projekt budování značky piva Zlínský švec |
cs |
dc.title.alternative |
Project Developing the Beer Brand Zlínský Švec |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kubík, Josef |
|
dc.date.accepted |
2013-05-21 |
|
dc.description.abstract-translated |
The subject of this master thesis is the processing of making the brand of beer named Zlín-ský švec. The aim is to set up a communication of brewery to increase the brand awareness. This thesis is divided at theoretical and practical part. The practical part is divided at analytical and project section. The theoretical part is focused on processing of literary research related to brand making and the development of brewing in the Czech Republic. At the beginig of the theoretical part there is a mention about the history of the brand which is important for better understanding of the topic. Subsequently, the thesis continues with communication mix, guerilla marketing and other marketing tools used to create the brand. The analytical part is dedicated to the analysis of brewery, competition analysis and continues with questionnaire survey focused on brand perception of the beer Zlínský švec. There are created several projects, based at the analytical part, which set the basic communication of the brewery. This projects are subjected to time, cost and risk analysis. |
en |
dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/175
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management a marketing |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Marketing |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
29620
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2013-05-02 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account