Projekt marketingové strategie pro vstup zahranič-ní společnosti na český trh
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Chovancová, Miloslava
|
|
dc.contributor.author |
Kyjovský, Martin
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-10T21:33:39Z |
|
dc.date.available |
2013-10-10T21:33:39Z |
|
dc.date.issued |
2013-02-22 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/23769
|
|
dc.description.abstract |
Cílem diplomová práce je vypracování projektu marketingové strategie pro vstup zahraniční společnosti na český trh. Teoretická část projektu shrnuje dostupné literární zdroje týkající se marketingových strategií pro vstup na trh. Praktická část je rozdělena na analytickou a projektovou část. Analytická část poskytuje informace o společnosti, která má zájem vstoupit na trh v České republice, dále analýzu krmivářského průmyslu v České republice se zaměřením na trh s využitím vedlejších produktů z potravinářské výroby a analýzu konkurence ve studované oblasti. Součástí analýzy je primární výzkum mezi potenciálními zákazníky firmy. Na základě závěrů provedených analýz je vypracován projekt marketingové strategie pro vstup zahraniční společnosti na český trh; vytvořený projekt je následně podroben nákladové, časové a rizikové analýze. |
cs |
dc.format |
108 s |
cs |
dc.format.extent |
2226904 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
vstup na tuzemský trh
|
cs |
dc.subject |
zahraniční firma
|
cs |
dc.subject |
trh s krmivářskými produkty
|
cs |
dc.subject |
marketingová strategie
|
cs |
dc.subject |
entering to the domestic market
|
en |
dc.subject |
foreign firm
|
en |
dc.subject |
feed products market
|
en |
dc.subject |
marketing strategy
|
en |
dc.title |
Projekt marketingové strategie pro vstup zahranič-ní společnosti na český trh |
cs |
dc.title.alternative |
Project of Marketing Strategy for a Foreign Company Intending to Enter into the Czech Market |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Vydrová, Janka |
|
dc.date.accepted |
2013-05-29 |
|
dc.description.abstract-translated |
Master thesis aims to develop the marketing strategy for entering foreign company onto the Czech market. The theoretical part of the thesis summarizes the available literary sources on marketing strategies for market entry. The practical part is divided into analytical and project area. Analytical section provides information about the company, interested in en-tering the market in the Czech Republic, further analysis of the feed industry in the Czech Republic, focusing on the market with the use of by-products of food production, additional, competitor analysis in the study area. The analysis contains the primary research among potential customers of the foreign company. Based on the findings of analyzes the project of marketing strategies to enter foreign companies on the Czech market is developed; the created project is subsequently subjected to cost, time and risk analysis. |
en |
dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/175
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management a marketing |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Marketing |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
23814
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2013-05-02 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account