dc.contributor.advisor |
Navrátilová, Svatava
|
|
dc.contributor.author |
Grombiříková, Pavlína
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-10T20:05:30Z |
|
dc.date.available |
2013-10-10T20:05:30Z |
|
dc.date.issued |
2012-10-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/23695
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce je zaměřena na novou a rychle se rozvíjející sociální síť Pinterest a její využití pro firemní komunikaci. Přibližuje obecnou tématiku nových médií, internetového marketingu a sociálních sítí a vytváří tak teoretický základ pro hlubší zkoumání využití zvolené sociální sítě pro marketingovou komunikaci firmy, budování značky a vztahů se zákazníky. Zaměřuje se na možnosti, které nabízí uživatelské rozhraní Pinterestu, charakteristiku jeho publika, obsahu který je publikem sdílen a užití těchto vlastností pro firemní komunikaci s cílem budování online komunit, generování názorových vůdců v komunitách a konverze uživatelů sociální sítě v zákazníky firmy. Práce mimo jiné představuje možnosti měření těchto aktivit a dostupné monitorovací nástroje. Projektová část shrnuje budování komunikačních aktivit konkrétní firmy po dobu cca jednoho roku, a obsahuje návrhy na další postup, včetně několika konkrétních kampaní. |
cs |
dc.format |
79 s., |
cs |
dc.format.extent |
2618480 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Klíčová slova: nová média
|
cs |
dc.subject |
internetový marketing
|
cs |
dc.subject |
firemní komunikace
|
cs |
dc.subject |
sociální síť
|
cs |
dc.subject |
Pinterest
|
cs |
dc.subject |
Web 2.0
|
cs |
dc.subject |
sociální záložkování
|
cs |
dc.subject |
sociální nástěnka
|
cs |
dc.subject |
Social Network Média
|
cs |
dc.subject |
The subject of this thesis is new and rapidly growing social network Pinterest and its use for corporate communications. It approximate the general topic of new media
|
en |
dc.subject |
internet marketing and social networking
|
en |
dc.subject |
creating a theoretical foundation for deeper exploration of using selected social network for marketing communications activities of a company
|
en |
dc.subject |
brand building and creating customer relations. It focuses on the possibilities offered by user interface of Pinterest
|
en |
dc.subject |
the characteristics of the audience and the content that is shared by the audience. This thesis also presents possibilities to measure these activities and available monitoring tools. Project part summarizes communication activities of a particular company for about one year
|
en |
dc.subject |
and includes suggestions for further action
|
en |
dc.subject |
including a number of specific campaigns
|
en |
dc.title |
Sociální síť Pinterest a její využití pro firemní komunikaci |
cs |
dc.title.alternative |
The Pinterest Social Network and its Use for Corporate Communications |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Šula, Tomáš |
|
dc.date.accepted |
2013-05-20 |
|
dc.description.abstract-translated |
The subject of this thesis is new and rapidly growing social network Pinterest and its use for corporate communications. It approximate the general topic of new media, internet marketing and social networking, creating a theoretical foundation for deeper exploration of using selected social network for marketing communications activities of a company, brand building and creating customer relations. It focuses on the possibilities offered by user interface of Pinterest, the characteristics of the audience and the content that is shared by the audience. This thesis also presents possibilities to measure these activities and available monitoring tools. Project part summarizes communication activities of a particular company for about one year, and includes suggestions for further action, including a number of specific campaigns. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/185
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
32436
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2013-04-19 |
|