dc.contributor.advisor |
Navrátilová, Svatava
|
|
dc.contributor.author |
Babicová Petláková, Veronika
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-10T18:03:07Z |
|
dc.date.available |
2013-10-10T18:03:07Z |
|
dc.date.issued |
2012-10-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/23605
|
|
dc.description.abstract |
Dopady reklamy v oblasti léčivých přípravků není možné srovnávat s jakýmkoliv jiným spotřebním zbožím, a tak právě tato oblast vyžaduje speciální kritéria pro zajištění přínosné marketingové komunikace. Tato bakalářská práce popisuje vývoj regulace reklamy v oblasti léčivých přípravků se zaměřením na Českou republiku, zejména v období od roku 2002. Teoretická část se zaměřuje na vývoj regulace reklamy v zahraničí i České republice. Tento vývoj je zároveň dokreslen ukázkami případů, které jej dle autora práce nejvíce ovlivnily. Praktická část se zaměřuje již pouze na Českou republiku, speciálně na období od roku 2002. Základem je nejen popis vývoje legislativních požadavků, ale prostřednictvím analýzy rozhodnutí dozorových orgánů i přiblížení nejčastějších pochybení ve vybrané lékové skupině, kterou jsou očkovací látky. Veškerá zjištění jsou vyhodnocena z pohledu možného dopadu na zdraví pacientů, ale i na všeobecnou důvěru v institut ochrany zdravím prostřednictvím očkování. Zároveň analýza upozorňuje i na případná omezení ze strany dozorových orgánů, která by však pro zvýšení efektivity kontrolních činností bylo vhodné pře-konat. Závěrečné sdělení shrnuje veškerá zjištění, popisuje návrhy dalších případných aktivit v budoucnu a také vlastní zhodnocení přínosu autora v této oblasti. |
cs |
dc.format |
66 s. (93 328 znaků) a 63 s. |
cs |
dc.format.extent |
17965591 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Regulace
|
cs |
dc.subject |
reklama
|
cs |
dc.subject |
léčivý přípravek
|
cs |
dc.subject |
lék
|
cs |
dc.subject |
očkování
|
cs |
dc.subject |
vakcína
|
cs |
dc.subject |
Regulation
|
en |
dc.subject |
advertisement
|
en |
dc.subject |
medicinal product
|
en |
dc.subject |
drugs
|
en |
dc.subject |
vaccination
|
en |
dc.subject |
vaccine
|
en |
dc.title |
Regulace reklamy v lékové oblasti |
cs |
dc.title.alternative |
Regulation in Pharmaceutical Advertising |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Rožek, Michal |
|
dc.date.accepted |
2013-05-24 |
|
dc.description.abstract-translated |
Impact of advertising on drugs is not comparable with consumer goods and for this reason, this area needs a special criteria for ensuring usefull marketing communication. This Bachelor?s thesis describes developments in advertising regulation of the medicinal product area focusing on the Czech Republic after 2002. Its theoretical part includes developments in advertising regulation in the foreign countries as well as in the Czech Republic including examples of cases which affected profoundly, this area. The practical part focuses on Czech Republic solely, especially the period after 2002. Based not only on the developments in the legislation requirements, but also on detailed description of the most often violations in the chosen group of medicinal products ? vaccinations given by an analysis of regulatory bodies decisions. All of the findings are evalu-ated for possible impact on the public health and general cofindence in the measures of health protection by vaccination. Analysis also points out limitations of the regulatory bodies which would be advisable to overcome for the sake of higher efficiency of their controlling activities. Final part of this Bachelor?s thesis summarizes all the findings, describes future activities and assesses the benefit of this thesis and author for this area. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/126
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
32361
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2013-04-19 |
|