Veřejná správa v oblasti zdravotnictví a ochrana práv pacientů při poskytování zdravotních služeb.

DSpace Repository

Language: English čeština 

Veřejná správa v oblasti zdravotnictví a ochrana práv pacientů při poskytování zdravotních služeb.

Show simple item record

dc.contributor.advisor Šnédar, Libor
dc.contributor.author Lindnerová, Eva
dc.date.accessioned 2013-10-07T18:39:32Z
dc.date.available 2013-10-07T18:39:32Z
dc.date.issued 2012-04-02
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/21982
dc.description.abstract Zaměření této bakalářské práce vychází z velice aktuálního problému, který může nastat mezi pacientem a zdravotníkem, popřípadě zdravotnickým zařízením v případě nespokojenosti s poskytnutou lékařskou péčí, a tím je podání stížností na tuto zdravotní péči. Práce řeší možnosti pacientů při vyřizování těchto stížností v rámci veřejné správy a ve své teoretické části popisuje právní nástroje nespokojených klientů zdravotnických zařízení a shrnuje legislativní platformu pro podávání stížností na zdravotnická zařízení. V dalších kapitolách teoretické části se práce detailněji zabývá mechanismy veřejné správy při řešení těchto stížností. V druhé praktické části této bakalářské práce byl proveden průzkum u jednotlivých zřizovatelů zdravotnických zařízení a u České lékařské komory, a tedy i přímých adresátů zmíněných stížností. Průzkum byl řešen dotazníkovou formou a měl za cíl získat od adresátů evidované statistické údaje, které by zahrnovaly data o podaných stížnostech na zdravotnická zařízení. Tento průzkum byl následně vyhodnocen a porovnán s akcentem na následující parametry: počet stížností, poměr stížností uznaných za oprávněné a neoprávněné u jednotlivých zřizovatelů. Následně bylo provedeno srovnání těchto údajů v rámci České republiky a v rámci jednotlivých státních institucí. Závěrem práce je odpověď nespokojeným pacientům, zda má, či nemá smysl si stěžovat u zřizovatele zdravotnických zařízení, či České lékařské komory, a jaká je procentuální šance, u dané instituce, že stížnost uzná za oprávněnou. Rovněž se tato práce v závěru pokouší definovat optimální postupy při řešení zmíněných stížností ve veřejné správě. cs
dc.format 63 s. (91 117 znaků) cs
dc.format.extent 7045700 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject stížnost na zdravotní péči cs
dc.subject podání stížnosti na zdravotní péči cs
dc.subject nespokojenost s poskytnutou lékařskou péčí cs
dc.subject lodging of complain to a provided care en
dc.subject complaints within state administration en
dc.title Veřejná správa v oblasti zdravotnictví a ochrana práv pacientů při poskytování zdravotních služeb. cs
dc.title.alternative The Public Administration in the Health and the Protection of Patients' Rights in the Provision of Health Services. en
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Ježová, Silvie
dc.date.accepted 2012-06-05
dc.description.abstract-translated Focus of the thesis comes out recently from current problem which could happen between a patient and a medical staff member or medical institution in case of lodging of complain to a provided care. This thesis should solute possibilities of patients especially if they deal with these complaints within state administration. In a theoretical part, the thesis should describe the legal instrument of unsatisfied clients of mediacal institution and sum up the legislative platform for lodging of complaints to the medical institutions. Mechanisms of the Civil service in solving of these complaints are more detailedly described in the next chapters of theoretical part. In the second part of this thesis there was made a research at the individual founder of the medical institutions and at the Czech Medical Chamber and also direct addressees of mentioned complaints. The research was soluted by a questionnaire and its aim was to gain from the adderessees their registered statistic datas which involve datas about giving a complaints to the medical centre. This research was evaluated and compared. The author of this thesis put emphasis on the next parameters: number of complaints, rate of complaints which were considered as a justified or unjustified at the individual founders. These results were after that compared with the datas within the Czech Republic and within the individual state institutions. In conclusion the thesis should answer to the unsatified patients if it makes or doesn't make sense to complain at the founders of medical institutions or the Czech Medical Chamber. And how possible is a per cent chance at the particular institution that the complaint will be considered as a justified. The thesis should also find a way how to optimise the methods during making a solution of mentioned complaints in the Civil service. en
dc.description.department Ústav regionálního rozvoje, veřejné správy a práva cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/119 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Veřejná správa a regionální rozvoj cs
dc.thesis.degree-discipline Public sector administration and regional development en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics en
dc.thesis.degree-name Bc. cs
dc.thesis.degree-program Hospodářská politika a správa cs
dc.thesis.degree-program Economic Policy and Administration en
dc.identifier.stag 26340
utb.result.grade C
dc.date.submitted 2012-05-18


Files in this item

Files Size Format View
lindnerová_2012_bp.pdf 6.719Mb PDF View/Open
lindnerová_2012_vp.doc 76Kb Microsoft Word View/Open
lindnerová_2012_op.doc 70Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account