Veřejná správa v oblasti zdravotnictví a ochrana práv pacientů při poskytování zdravotních služeb.

Repozitář DSpace/Manakin

Jazyk: English čeština 

Veřejná správa v oblasti zdravotnictví a ochrana práv pacientů při poskytování zdravotních služeb.

Zobrazit celý záznam

Není dostupný náhled
Název: Veřejná správa v oblasti zdravotnictví a ochrana práv pacientů při poskytování zdravotních služeb.
Autor: Lindnerová, Eva
Vedoucí: Šnédar, Libor
Abstrakt: Zaměření této bakalářské práce vychází z velice aktuálního problému, který může nastat mezi pacientem a zdravotníkem, popřípadě zdravotnickým zařízením v případě nespokojenosti s poskytnutou lékařskou péčí, a tím je podání stížností na tuto zdravotní péči. Práce řeší možnosti pacientů při vyřizování těchto stížností v rámci veřejné správy a ve své teoretické části popisuje právní nástroje nespokojených klientů zdravotnických zařízení a shrnuje legislativní platformu pro podávání stížností na zdravotnická zařízení. V dalších kapitolách teoretické části se práce detailněji zabývá mechanismy veřejné správy při řešení těchto stížností. V druhé praktické části této bakalářské práce byl proveden průzkum u jednotlivých zřizovatelů zdravotnických zařízení a u České lékařské komory, a tedy i přímých adresátů zmíněných stížností. Průzkum byl řešen dotazníkovou formou a měl za cíl získat od adresátů evidované statistické údaje, které by zahrnovaly data o podaných stížnostech na zdravotnická zařízení. Tento průzkum byl následně vyhodnocen a porovnán s akcentem na následující parametry: počet stížností, poměr stížností uznaných za oprávněné a neoprávněné u jednotlivých zřizovatelů. Následně bylo provedeno srovnání těchto údajů v rámci České republiky a v rámci jednotlivých státních institucí. Závěrem práce je odpověď nespokojeným pacientům, zda má, či nemá smysl si stěžovat u zřizovatele zdravotnických zařízení, či České lékařské komory, a jaká je procentuální šance, u dané instituce, že stížnost uzná za oprávněnou. Rovněž se tato práce v závěru pokouší definovat optimální postupy při řešení zmíněných stížností ve veřejné správě.
URI: http://hdl.handle.net/10563/21982
Datum: 2012-04-02
Dostupnost: Bez omezení
Ústav: Ústav regionálního rozvoje, veřejné správy a práva
Studijní obor: Veřejná správa a regionální rozvoj
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby: C 26340


Citace závěřečné práce

Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit
lindnerová_2012_bp.pdf 6.719Mb PDF Zobrazit/otevřít
lindnerová_2012_vp.doc 76Kb Microsoft Word Zobrazit/otevřít
lindnerová_2012_op.doc 70Kb Microsoft Word Zobrazit/otevřít

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit celý záznam

Find fulltext

Prohledat DSpace


Procházet

Můj účet