Komparace významu multikulturních subkompetencí mezi žáky a učiteli na ZŠ
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Hladík, Jakub
|
|
dc.contributor.author |
Pagáčová, Veronika
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-06T15:20:53Z |
|
dc.date.available |
2013-10-06T15:20:53Z |
|
dc.date.issued |
2012-11-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/20815
|
|
dc.description.abstract |
Tato diplomová práce se zabývá multikulturními kompetencemi v teorii a praxi. Teoretická část se věnuje obecně multikulturním kompetencím, multikulturní výchově v českém vzdělávání a klíčovým kompetencím učitelů a žáků. Praktická část má za cíl zjistit význam přisuzovaný žáky a učiteli na ZŠ vybraným multikulturním subkompetencím a zjistit význam přisuzovaný učiteli a žáky na ZŠ faktorům, které mohou ovlivňovat postoj žáků ZŠ k odlišným kulturám, cizincům a národnostním menšinám. |
cs |
dc.format |
70 s. |
cs |
dc.format.extent |
1661730 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
multikulturní kompetence
|
cs |
dc.subject |
multikulturní výchova
|
cs |
dc.subject |
kompetence učitelů
|
cs |
dc.subject |
kompetence žáků
|
cs |
dc.subject |
multicultural competence
|
en |
dc.subject |
multicultural education
|
en |
dc.subject |
competence of teachers
|
en |
dc.subject |
competence of pupils
|
en |
dc.title |
Komparace významu multikulturních subkompetencí mezi žáky a učiteli na ZŠ |
cs |
dc.title.alternative |
Comparison of the Meaning of Multicultural Subcompetence between Pupils and Teachers at Primary Schools |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hrbáčková, Karla |
|
dc.date.accepted |
2013-06-04 |
|
dc.description.abstract-translated |
This graduation thesis concerns a theory and practise of multicultural competences. The theoretical part concerns the general multicultural competences, the multicultural education in czech education and the basic competences of teachers and students. The practical part aimes to find out the significance, attribute by pupils and teachers on primary school to the chosen multicultural subcompetences and find out the significance attribute by teachers and students on primary school to the factors which can affect the attitudes of students to different cultural, foreigners and national minorities. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/160
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
32160
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2013-04-22 |
|
local.subject |
základní školy
|
cs |
local.subject |
multikulturalita
|
cs |
local.subject |
elementary schools
|
en |
local.subject |
cultural diversity
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account