dc.contributor.advisor |
Sýkora, Petr
|
|
dc.contributor.author |
Duchaňová, Zuzana
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-06T11:58:10Z |
|
dc.date.available |
2013-10-06T11:58:10Z |
|
dc.date.issued |
2012-03-16 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/20590
|
|
dc.description.abstract |
Práce se zabývá otázkou dětského čtenářství jako součásti všeobecného vzdělávání a rozvoje osobnosti. Zaměřuje se na žáky mladšího školního věku a má teoreticko-empirický charakter. Teoretická část práce celistvě uchopuje problematiku dětské četby, nahlíží na ni jako na proces interdisciplinární povahy a analyzuje aspekty a faktory, jež vznik a průběh tohoto procesu podmiňují a provází. Na teoretickou část navazuje část empirická, která se některým z těchto oblastí věnuje podrobněji. Prostřednictvím kvalitativního výzkumu analyzuje sedm polostrukturovaných rozhovorů a nabízí tak hlubší porozumění celému procesu. Cílem této odborné práce je poukázat na důležitost dětského čtenářství, popsat a analyzovat vznik, vývoj a strukturu tohoto vztahu a pojednat o faktorech, které prostřednictvím čtenářství dětskou osobnost rozvíjejí. |
cs |
dc.format |
65 s. |
cs |
dc.format.extent |
2018334 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
kniha
|
cs |
dc.subject |
čtení
|
cs |
dc.subject |
čtenář
|
cs |
dc.subject |
mladší školní věk
|
cs |
dc.subject |
socializační činitelé
|
cs |
dc.subject |
kognitivní vývoj
|
cs |
dc.subject |
book
|
en |
dc.subject |
reading
|
en |
dc.subject |
reader
|
en |
dc.subject |
primary school age
|
en |
dc.subject |
socializing factors
|
en |
dc.subject |
cognitive developement
|
en |
dc.title |
Výchova ke čtenářství jako nezbytná součást všeobecného vzdělávání a rozvoje osobnosti |
cs |
dc.title.alternative |
Education towards Reading As a Necessary Part of General Education and Personality Developement |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Mazánková, Libuše |
|
dc.date.accepted |
2013-06-03 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis researches children's readership as an integral part of common edu-cation and personality developement. It focuses on pupils of primary school age and is theoretical and empirical in nature. The theoretical section of the thesis grasps the children's reader-ship in a wide context, looks onto it as beign a process interdisciplinary in its nature and analyzes various factors and aspects, that accompany the origin of the process itself. The theoretical section is then followed by an epmirical one, which deals with some of these areas in greater detail. With the use of qualitative research and structured interviews, it offers a deeper understanding of the readership issue. The goal of this thesis is to accentuate the importance of children's readership as a relation-ship towards reading and books, to describe and to analyze the origin, evolution and structure of this relationship and to research different factors that influence the develope-ment of a child's personality in relation to reading. |
en |
dc.description.department |
Katedra pedagogiky |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
28598
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2013-04-24 |
|
local.subject |
výchova ke čtenářství
|
cs |
local.subject |
readers' education
|
en |