Význam průřezových témat (dle RVP ZV) v současném základním vzdělávání
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Tannenbergerová, Monika
|
|
dc.contributor.author |
Dvořáček, Antonín
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-06T10:56:56Z |
|
dc.date.available |
2013-10-06T10:56:56Z |
|
dc.date.issued |
2012-03-16 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/20516
|
|
dc.description.abstract |
Tato práce je zaměřena na význam průřezových témat v rámci výchovně vzdělávacího procesu na našich základních školách. V úvodu popisuje historii a současný stav základního vzdělávání na našem území. Rovněž upozorňuje na osobnost pedagoga, jako základního socializačního činitele. Dále se věnuje základním kutikulárním dokumentům a jejich hlavním cílům. Primárně tato práce pojednává o obsahu jednotlivých průřezových témat tak, jak je stanoví Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. V závěru se práce věnuje provedenému výzkumu v oblasti multikulturní výchovy na základních školách a jeho vyhodnocení. |
cs |
dc.format |
80 |
cs |
dc.format.extent |
4213217 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Pedagogika
|
cs |
dc.subject |
Vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
Výchova
|
cs |
dc.subject |
Základní škola
|
cs |
dc.subject |
Kompetence
|
cs |
dc.subject |
Průřezová témata
|
cs |
dc.subject |
Multikultura
|
cs |
dc.subject |
Společnost
|
cs |
dc.subject |
Pedagogy
|
en |
dc.subject |
Education
|
en |
dc.subject |
Upbringing
|
en |
dc.subject |
Primary school
|
en |
dc.subject |
Competences
|
en |
dc.subject |
Crosscutting topics
|
en |
dc.subject |
Multiculturality
|
en |
dc.subject |
Society
|
en |
dc.title |
Význam průřezových témat (dle RVP ZV) v současném základním vzdělávání |
cs |
dc.title.alternative |
Importance of Summary Topics (according to RVP ZV) of Contemporary Elementary School Education |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Jašková, Vendula |
|
dc.date.accepted |
2013-06-03 |
|
dc.description.abstract-translated |
This work is focused on the importance of crosscutting topics within the education system in our primary schools. In the beginning, it describes the history and the current status of the primary education within our lands. It also points out the personality of the pedagogue, who is the basic socialization factor. Furthemore, it deals with elementary curricular documents and their goals. Primarily, this work deals with the content of each crosscutting topic in a way, that is specified in the General educational program for primary education. In the end, the work discusses the survey of the multicultural education in primary schools and its evaluation. |
en |
dc.description.department |
Katedra pedagogiky |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
28601
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2013-04-26 |
|
local.subject |
základní školství
|
cs |
local.subject |
kurikulum
|
cs |
local.subject |
elementary schooling
|
en |
local.subject |
curriculum
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account