Website Cultural Customization: Web Design and Marketing Perspectives
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Nemčoková, Katarína
|
|
dc.contributor.author |
Lutr, Marek
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-06T10:17:13Z |
|
dc.date.available |
2013-10-06T10:17:13Z |
|
dc.date.issued |
2012-11-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/20458
|
|
dc.description.abstract |
Hlavním cílem této bakalářské práce je analýza kulturně specifického marketingu se zaměřením na webové stránky mezinárodních společností. Práce je rozvržena do dvou částí. Teoretická část práce rozebírá současné trendy a vyhlídky lokalizace, popisuje klíčové pojmy a pětistupňovou klasifikaci webových stránek dle jejich kulturní adaptace Dr. Singha. Popisuje rovněž Hofstedovy a Hallovy kulturní dimenze, jejich hodnoty v jednotlivých zemích a implikace pro kulturně ohleduplný webdesign. Praktickou část tvoří studie kulturní adaptace webových stránek největších světových automobilových výrobců. Na praktických příkladech jsou rovněž popsány specifické marketingové styly vhodné pro jednotlivé kultury. |
cs |
dc.format |
54 s. (74 457 znaků). |
cs |
dc.format.extent |
4915513 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
en |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
webové stránky
|
cs |
dc.subject |
kultura
|
cs |
dc.subject |
marketing
|
cs |
dc.subject |
lokalizace
|
cs |
dc.subject |
websites
|
en |
dc.subject |
culture
|
en |
dc.subject |
marketing
|
en |
dc.subject |
localization
|
en |
dc.title |
Website Cultural Customization: Web Design and Marketing Perspectives |
cs |
dc.title.alternative |
Website Cultural Customization: Web Design and Marketing Perspectives |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Vinklárek, Petr |
|
dc.date.accepted |
2013-06-11 |
|
dc.description.abstract-translated |
The main objective of this bachelor thesis is an analysis of culturally specific marketing which is focused on websites of international companies. The work is divided into two parts. The theoretical part of the paper discusses current trends and prospects of localization, describes key concepts and Dr. Singh?s five-level classification of websites on the basis of their cultural adaptation. It also describes Hofstede and Hall?s cultural dimensions, their values in different countries and implications for culturally sensitive web design. The practical part comprises a cultural adaptation study of websites by world's largest automotive manufacturers. Practical examples are used to describe specific marketing styles appropriate to individual cultures. |
en |
dc.description.department |
Ústav anglistiky a amerikanistiky |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/13
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Anglický jazyk pro manažerskou praxi |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
English for Business Administration |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Filologie |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Philology |
en |
dc.identifier.stag |
30616
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2013-04-30 |
|
local.subject |
internetový marketing
|
cs |
local.subject |
Internet marketing
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account