dc.contributor.advisor |
Jurčíková, Jana
|
|
dc.contributor.author |
Marečková, Kateřina
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-06T09:04:41Z |
|
dc.date.available |
2013-10-06T09:04:41Z |
|
dc.date.issued |
2012-11-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/20413
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce vymezuje charakteristiku dítěte předškolního věku, objasňuje základní pojmy alternativního školství a předkládá komparaci alternativních škol. Monitoruje jeden z alternativních pedagogických směrů, Montessori pedagogiku, a nastiňuje možnost aplikace této metody u dětí předškolního věku. Cílem této práce je prostřednictvím kvantitativně orientovaného výzkumu zjistit, jaké jsou postoje rodičů dětí předškolního věku k Montessori pedagogice. Zkoumáme, naplnilo - li jejich rozhodnutí umístit své dítě do MŠ Montessori daná očekávání. |
cs |
dc.format |
70 s. (89 423 znaků). |
cs |
dc.format.extent |
1750091 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
dítě předškolního věku
|
cs |
dc.subject |
alternativní školství
|
cs |
dc.subject |
Montessori pedagogika
|
cs |
dc.subject |
mateřská škola Montessori
|
cs |
dc.subject |
child in the preschool age
|
en |
dc.subject |
alternative education
|
en |
dc.subject |
Montessori pedagogy
|
en |
dc.subject |
Montessori kindergarten
|
en |
dc.title |
Montessori pedagogika jako jedna z možností vzdělávání dětí předškolního věku |
cs |
dc.title.alternative |
Montessori Pedagogy as One of the Possibilities in Education of Preschool Children |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Andrysová, Pavla |
|
dc.date.accepted |
2013-06-11 |
|
dc.description.abstract-translated |
Bachelor thesis defines the charakteristic of a child in the preschool age, explains the basis concepts of alternative education and presents comparison of alternative schools. The thesis monitors one of the alternative directions Montessori pedagogy and outlines the possibility of application of this method by children in the preschool age. The aim of the quantitatively oriented research is to find out the postures of parents of the children in the preschool age to Montessori pedagogy. We investigate if their decision to give their child to the Montessori kindergarten fulfilled given expectations. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
32235
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2013-04-19 |
|
local.subject |
Mateřská škola Montessori
|
cs |
local.subject |
předškolní výchova
|
cs |
local.subject |
Montessori Kindergarten
|
en |
local.subject |
preschool education
|
en |