dc.contributor.advisor |
Jůzl, Miloslav
|
|
dc.contributor.author |
Uhlová, Nikol
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-06T05:23:36Z |
|
dc.date.available |
2013-10-06T05:23:36Z |
|
dc.date.issued |
2011-04-08 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/20193
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce pojednává o sociálně pedagogické působení málotřídních škol. Zabývá se procesem socializace, charakterizuje specifika tohoto vzdělávání a v neposlední řade, výhody a možná úskalí existence málotřídních škol. Praktická část, která vychází z dotazníkového šetření, srovnává názor rodičů, jejichž dítě navštěvuje málotřídní školu a názor zaměstnanců Krajského úřadu Jihomoravského kraje na vzdělávání v málotřídních školách. Zjištěné skutečnosti, potvrzují, že se právě výše zmínění zaměstnanci potýkají s jistými předsudky vůči málotřídkám. |
cs |
dc.format |
61 s. |
cs |
dc.format.extent |
1010745 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
málotřídní škola
|
cs |
dc.subject |
socializace
|
cs |
dc.subject |
venkov
|
cs |
dc.subject |
malá škola
|
cs |
dc.subject |
žák
|
cs |
dc.subject |
učitel
|
cs |
dc.subject |
few-classes school
|
en |
dc.subject |
socialization
|
en |
dc.subject |
countryside
|
en |
dc.subject |
small class
|
en |
dc.subject |
pupil
|
en |
dc.subject |
teacher
|
en |
dc.title |
Sociálně pedagogické působení málotřídních škol |
cs |
dc.title.alternative |
Socio-Educational Activities of Small Schools |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Řehoř, Antonín |
|
dc.date.accepted |
2012-06-08 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor work deals with social and educational activities od few-classes school. It deals with the socialization process, characterized by the specifics of the training and last but not least, the advantages and possible pitfalls of the existence od few-classes school. The practical part, which is based on survey, compares the views of parents whose child attends a few-classes school and staff view South Moravian Regional Office for Education in the few-classes school. Findings of fact, confirm that the above-mentioned employees face certain prejudices against few-classes school. |
en |
dc.description.department |
Katedra pedagogiky |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
23773
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2012-04-27 |
|
local.subject |
malé obce
|
cs |
local.subject |
málotřídní školy
|
cs |
local.subject |
small municipalities
|
en |
local.subject |
small schools
|
en |