Klima ve třídě základní školy alternativní a standardní - se zaměřením na vliv alternativních škol na třídní klima

DSpace Repository

Language: English čeština 

Klima ve třídě základní školy alternativní a standardní - se zaměřením na vliv alternativních škol na třídní klima

Show simple item record

dc.contributor.advisor Jašková, Vendula
dc.contributor.author Nečasová, Táňa
dc.date.accessioned 2013-10-06T03:46:20Z
dc.date.available 2013-10-06T03:46:20Z
dc.date.issued 2011-04-08
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/20047
dc.description.abstract Bakalářská práce se zabývá subjektivním hodnocením třídního klimatu žáky alternativních a klasických (standardních) škol. Teorie je rozdělena na dvě části. První se zabývá historií vzniku a charakteristikou jednotlivých alternativních škol - jejich alternativními vyučovacími postupy, učebním prostředím, spoluprací učitele s žákem. Druhá část vysvětluje pojmy vztahující se k psychosociálnímu klimatu (atmosféra třídy, prostředí třídy, školní klima, třídní klima, učební prostředí, škola), zabývá se faktory ovlivňující klima tříd (učitel, žák, rodiče) a popisuje možnosti jeho zkoumání (dotazníky, pozorování, rozhovory). V empirické části jsou zpracovány a vyhodnoceny výsledky šetření v pěti třídách škol klasických i alternativních. Pro posouzení klimatu v jednotlivých třídách byl zvolen dotazník CES (Classroom Environment Scale), který slouží ke zjišťování klimatu. Žáci vyplnili preferovanou i aktuální část a na základě těchto výsledků bylo hodnoceno šest proměnných. Předmětem výzkumu bylo porovnání klimatu ve třídách škol standardních a alternativních. cs
dc.format 61 s. (86 056) cs
dc.format.extent 1712912 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Alternativní škola cs
dc.subject atmosféra třídy cs
dc.subject školní klima cs
dc.subject třídní klima cs
dc.subject dotazník CES cs
dc.subject učitel cs
dc.subject žák cs
dc.subject školní třída cs
dc.subject prostředí cs
dc.subject škola cs
dc.subject faktor klimatu cs
dc.subject zjišťování klimatu cs
dc.subject faktory ovlivňující klima školy cs
dc.subject učební prostředí cs
dc.subject Alternative school en
dc.subject classroom atmosphere en
dc.subject school climate en
dc.subject climate of the classroom en
dc.subject questionnaire CES en
dc.subject teacher en
dc.subject pupil en
dc.subject school classroom en
dc.subject environment en
dc.subject school en
dc.subject climate factor en
dc.subject climate issue en
dc.subject elements affecting school climate en
dc.subject learning environment en
dc.title Klima ve třídě základní školy alternativní a standardní - se zaměřením na vliv alternativních škol na třídní klima cs
dc.title.alternative Climate in a Classroom of Alternative and Standard Primary Schools Focusing on the Impact of Alternative Schools on Classroom Climate en
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Tannenbergerová, Monika
dc.date.accepted 2012-06-07
dc.description.abstract-translated My bachelor thesis deals with an issue of subjective evaluation of classroom climate viewed from pupils in alternative and standard schools. The theory is divided into two parts. First one deals with the history of creation and characterics of individual schools ? their teaching process, learning environment, cooperation between a teacher and a pupil. Second part explains concepts related to psychosocial climate (atmosphere of a classroom, classroom environment, school climate, classroom climate, learning environment, school), it deals with factors that influenced the climate of a classroom (teacher, pupil, parents) and describes possibilities of its research (questionnairies, interviews, observation). In empirical part are processed and evaluated results of research in five alternative and standard classrooms. For assesing climate in individual classrooms was chosen a questionnaire CES (Classroom Environment Scale), that is used to survey of the climate. The pupils filled in preffered and actual part and six variables were evaluated on the base of these results. The subject of my research was comparison of the climate in alternative and standard classrooms. en
dc.description.department Katedra pedagogiky cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/97 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc. cs
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 23636
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2012-04-25
local.subject alternativní školy cs
local.subject klima třídy cs
local.subject alternative schools en
local.subject classroom climate en


Files in this item

Files Size Format View
nečasová_2012_bp.pdf 1.633Mb PDF View/Open
nečasová_2012_vp.doc 30.5Kb Microsoft Word View/Open
nečasová_2012_op.doc 49Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account