dc.contributor.advisor |
Jašková, Vendula
|
|
dc.contributor.author |
Nečasová, Táňa
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-06T03:46:20Z |
|
dc.date.available |
2013-10-06T03:46:20Z |
|
dc.date.issued |
2011-04-08 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/20047
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá subjektivním hodnocením třídního klimatu žáky alternativních a klasických (standardních) škol. Teorie je rozdělena na dvě části. První se zabývá historií vzniku a charakteristikou jednotlivých alternativních škol - jejich alternativními vyučovacími postupy, učebním prostředím, spoluprací učitele s žákem. Druhá část vysvětluje pojmy vztahující se k psychosociálnímu klimatu (atmosféra třídy, prostředí třídy, školní klima, třídní klima, učební prostředí, škola), zabývá se faktory ovlivňující klima tříd (učitel, žák, rodiče) a popisuje možnosti jeho zkoumání (dotazníky, pozorování, rozhovory). V empirické části jsou zpracovány a vyhodnoceny výsledky šetření v pěti třídách škol klasických i alternativních. Pro posouzení klimatu v jednotlivých třídách byl zvolen dotazník CES (Classroom Environment Scale), který slouží ke zjišťování klimatu. Žáci vyplnili preferovanou i aktuální část a na základě těchto výsledků bylo hodnoceno šest proměnných. Předmětem výzkumu bylo porovnání klimatu ve třídách škol standardních a alternativních. |
cs |
dc.format |
61 s. (86 056) |
cs |
dc.format.extent |
1712912 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Alternativní škola
|
cs |
dc.subject |
atmosféra třídy
|
cs |
dc.subject |
školní klima
|
cs |
dc.subject |
třídní klima
|
cs |
dc.subject |
dotazník CES
|
cs |
dc.subject |
učitel
|
cs |
dc.subject |
žák
|
cs |
dc.subject |
školní třída
|
cs |
dc.subject |
prostředí
|
cs |
dc.subject |
škola
|
cs |
dc.subject |
faktor klimatu
|
cs |
dc.subject |
zjišťování klimatu
|
cs |
dc.subject |
faktory ovlivňující klima školy
|
cs |
dc.subject |
učební prostředí
|
cs |
dc.subject |
Alternative school
|
en |
dc.subject |
classroom atmosphere
|
en |
dc.subject |
school climate
|
en |
dc.subject |
climate of the classroom
|
en |
dc.subject |
questionnaire CES
|
en |
dc.subject |
teacher
|
en |
dc.subject |
pupil
|
en |
dc.subject |
school classroom
|
en |
dc.subject |
environment
|
en |
dc.subject |
school
|
en |
dc.subject |
climate factor
|
en |
dc.subject |
climate issue
|
en |
dc.subject |
elements affecting school climate
|
en |
dc.subject |
learning environment
|
en |
dc.title |
Klima ve třídě základní školy alternativní a standardní - se zaměřením na vliv alternativních škol na třídní klima |
cs |
dc.title.alternative |
Climate in a Classroom of Alternative and Standard Primary Schools Focusing on the Impact of Alternative Schools on Classroom Climate |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Tannenbergerová, Monika |
|
dc.date.accepted |
2012-06-07 |
|
dc.description.abstract-translated |
My bachelor thesis deals with an issue of subjective evaluation of classroom climate viewed from pupils in alternative and standard schools. The theory is divided into two parts. First one deals with the history of creation and characterics of individual schools ? their teaching process, learning environment, cooperation between a teacher and a pupil. Second part explains concepts related to psychosocial climate (atmosphere of a classroom, classroom environment, school climate, classroom climate, learning environment, school), it deals with factors that influenced the climate of a classroom (teacher, pupil, parents) and describes possibilities of its research (questionnairies, interviews, observation). In empirical part are processed and evaluated results of research in five alternative and standard classrooms. For assesing climate in individual classrooms was chosen a questionnaire CES (Classroom Environment Scale), that is used to survey of the climate. The pupils filled in preffered and actual part and six variables were evaluated on the base of these results. The subject of my research was comparison of the climate in alternative and standard classrooms. |
en |
dc.description.department |
Katedra pedagogiky |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
23636
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2012-04-25 |
|
local.subject |
alternativní školy
|
cs |
local.subject |
klima třídy
|
cs |
local.subject |
alternative schools
|
en |
local.subject |
classroom climate
|
en |