Klima ve třídě základní školy alternativní a standardní - se zaměřením na vliv alternativních škol na třídní klima
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
Název:
|
Klima ve třídě základní školy alternativní a standardní - se zaměřením na vliv alternativních škol na třídní klima |
Autor: |
Nečasová, Táňa
|
Vedoucí: |
Jašková, Vendula
|
Abstrakt:
|
Bakalářská práce se zabývá subjektivním hodnocením třídního klimatu žáky alternativních a klasických (standardních) škol. Teorie je rozdělena na dvě části. První se zabývá historií vzniku a charakteristikou jednotlivých alternativních škol - jejich alternativními vyučovacími postupy, učebním prostředím, spoluprací učitele s žákem. Druhá část vysvětluje pojmy vztahující se k psychosociálnímu klimatu (atmosféra třídy, prostředí třídy, školní klima, třídní klima, učební prostředí, škola), zabývá se faktory ovlivňující klima tříd (učitel, žák, rodiče) a popisuje možnosti jeho zkoumání (dotazníky, pozorování, rozhovory). V empirické části jsou zpracovány a vyhodnoceny výsledky šetření v pěti třídách škol klasických i alternativních. Pro posouzení klimatu v jednotlivých třídách byl zvolen dotazník CES (Classroom Environment Scale), který slouží ke zjišťování klimatu. Žáci vyplnili preferovanou i aktuální část a na základě těchto výsledků bylo hodnoceno šest proměnných. Předmětem výzkumu bylo porovnání klimatu ve třídách škol standardních a alternativních. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/20047
|
Datum:
|
2011-04-08 |
Dostupnost:
|
Bez omezení |
Ústav:
|
Katedra pedagogiky |
Studijní obor:
|
Sociální pedagogika |
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby:
|
A
23636
|
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet