dc.contributor.advisor |
Juříková, Martina
|
|
dc.contributor.author |
Václavíková, Lenka
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-04T10:25:25Z |
|
dc.date.available |
2013-10-04T10:25:25Z |
|
dc.date.issued |
2011-10-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/19538
|
|
dc.description.abstract |
Hlavním účelem diplomové práce je poskytnutí určitých návodů a doporučení drobným živnostníkům podnikajícím v sektoru služeb za účelem zvýšení jejich konkurenceschopnosti na trhu. Teoretická část čtenáře seznamuje se základními pojmy, které se objevují v dalších částech práce, a umožňuje mu pochopení některých marketingových principů. V praktické části je na základě strukturovaných rozhovorů se živnostníky analyzováno a zhodnoceno portfolio jejich služeb i jednotlivé prvky marketingového mixu. Na základě analýzy jsou stanovena doporučení, jak lze některé aktivity provádět efektivněji. Podstatou projektové části je poskytnutí návodů pro strategické analýzy a následné plánování marketingových aktivit drobných živnostníků, přičemž součástí této části jsou také příklady analýz a plánování aplikované na firmu Čalouník. Veškeré návody jsou strukturovány tak, aby se jimi dokázal řídit i podnikatel bez vzdělání v oblasti marketingu. |
cs |
dc.format |
106 s. (s přílohami 133 s.) |
cs |
dc.format.extent |
2108939 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Drobný živnostník
|
cs |
dc.subject |
služba
|
cs |
dc.subject |
marketingový mix
|
cs |
dc.subject |
marketingové strategické plánování
|
cs |
dc.subject |
analýza prostředí
|
cs |
dc.subject |
analýza odvětví
|
cs |
dc.subject |
analýza konkurence
|
cs |
dc.subject |
SWOT analýza
|
cs |
dc.subject |
segmentace
|
cs |
dc.subject |
strategie
|
cs |
dc.subject |
Small entrepreneur
|
en |
dc.subject |
service
|
en |
dc.subject |
marketing mix
|
en |
dc.subject |
marketing strategic planning
|
en |
dc.subject |
environmental analysis
|
en |
dc.subject |
industry analysis
|
en |
dc.subject |
competition analysis
|
en |
dc.subject |
SWOT analysis
|
en |
dc.subject |
segmentation
|
en |
dc.subject |
strategy
|
en |
dc.title |
Marketingová a komunikační strategie drobných živnostníků |
cs |
dc.title.alternative |
Marketing and Communication Strategy of Small Entrepreneurs |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Soukalová, Radomila |
|
dc.date.accepted |
2012-05-22 |
|
dc.description.abstract-translated |
The main purpose of this thesis is to provide some guidelines and recommendations for small entrepreneurs operating in the service sector to increase their market competitiveness. Theoretical part introduces the reader to the basic terms which appear in other parts of this work and allows him to understand some marketing principles. Practical part is based on structured interviews with entrepreneurs and its aim is to analyse and evaluate respondent?s service portfolio and individual elements of their marketing mix. Based on the analysis, recommendations are set out to show how to perform some activities more effectively. The essence of the project is to provide instructions for strategic analysis and subsequent planning of marketing activities for small entrepreneurs. This part also includes examples of analysis and planning applied to the Čalouník company. All manuals are structured easily to help people without marketing education to be able to manage their business. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/185
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
26472
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2012-04-20 |
|