Kritické myšlení v profesní přípravě budoucích sociálních pedagogů

DSpace Repository

Language: English čeština 

Kritické myšlení v profesní přípravě budoucích sociálních pedagogů

Show simple item record

dc.contributor.advisor Novotná, Jarmila
dc.contributor.author Jurčíková, Jana
dc.date.accessioned 2013-10-04T08:11:29Z
dc.date.available 2013-10-04T08:11:29Z
dc.date.issued 2011-11-30
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/19382
dc.description.abstract Diplomová práce pojednává o kritickém myšlení a jeho postavení v terciárním vzdělávání v prostředí České republiky. Spolu s kritickým myšlením, kterému je však v práci věnováno nejvíce prostoru, charakterizuji také přidružené determinanty, které kritické myšlení ovlivňují a to osobnost jedince, jeho temperament, emoce, motivy, schopnosti a sebeobraz, dále kognitivní aspekty, kdy v této kapitole diplomové práce podávám přehled nejen z oblasti kognitivní psychologie, ale také kognitivní neurovědy, tedy biologického základu schopnosti člověka myslet. Kritické myšlení je klíčovou kompetencí 21. století, a to nejen v oboru sociální pedagogika, ale také v ostatních oborech. Napomáhá nám zvyšovat osobní a profesní angažovanost a proto se stalo tématem mé diplomové práce. V kapitole, ve které se konkrétně zaměřuji na kritické myšlení, můžete nalézt pojednání o tom, co to vlastně kritické myšlení je a jaký má pro nás význam, jaké jsou prvky kritického myšlení a také rozbor rozdílů mezi kritickým a nekritickým myšlením. V závěru teoretické části se zaměřuji na vzdělávání, sebevzdělávání a metody, které nám napomáhají rozvíjet kritické myšlení v prostředí školy, spolu se strategiemi a taktikami pro rozvoj kritického myšlení. Účelem mé diplomové práce z praktické roviny bylo zjištění, zdali disponují studenti kritickým myšlením, tvořivým myšlením, jaké jsou jejich osobnostní faktory a struktura inteligence. Tyto dispozice jsou dále zkoumány v rámci jejich dynamiky změn po dobu studia na vyso-ké škole. V neposlední řadě jsou dávány do vzájemných interakcí a interpretovány s doporučením pro praktické využití v terciárním vzdělávání. cs
dc.format 145 s. (231 754 znaků) cs
dc.format.extent 2942675 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject kritické myšlení cs
dc.subject psychologie osobnosti cs
dc.subject kognitivní psychologie cs
dc.subject tvořivé myšlení cs
dc.subject vzdělávání cs
dc.subject sebevzdělávání cs
dc.subject sebepojetí cs
dc.subject sebehodnocení cs
dc.subject sebeobraz cs
dc.subject způsoby výuky cs
dc.subject metody rozvoje kritického myšlení cs
dc.subject osobnostní faktory cs
dc.subject inteligence cs
dc.subject Critical thinking en
dc.subject psychology en
dc.subject cognitive psychology en
dc.subject creative thinking en
dc.subject leasing en
dc.subject self-image en
dc.subject self-education en
dc.subject wals of teaching en
dc.subject strategies and tactics of critical thinking en
dc.subject method of development critical thinking en
dc.subject personal factors en
dc.subject inteligence en
dc.title Kritické myšlení v profesní přípravě budoucích sociálních pedagogů cs
dc.title.alternative Critical Thinking in Professional Training of Future Social Pedagogues en
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Hladík, Jakub
dc.date.accepted 2012-05-30
dc.description.abstract-translated This diploma thesis deals with the critical thinking and its role in tertiary education in the Czech Republic. Along with critical thinking, which is at work devoted most space, also characterize the associated determinants which affect critical thinking and individual personality, his temperament, emotions, motives, abilities and self-image, as well as cognitive aspects, which in this chapter, the thesis I give over view not only from cognitive psychology, cognitive neuroscience, but also, that the biological basis of human capacity to think. Critical thinking is the key competencies 21st century, not only in social pedagogy, but also in related fields.It helps us to increase personal and professional commitment and therefore became the topic of my thesis. In the chapter, which specifically focuses on criti-cal thinking, you can find a treatise on what it actually critical thinking is and what has meaning for us, what are the elements of critical thinking and analysis of the differences between critical and uncritical thinking. In conclusion, the theoretical part, I focus on education, self-education and methods that help us develop critical thinking in schools, along with strategies and tactics for the development of critical thinking. The purpose of my the-sis on a practical plane was to determine whether students have a cri-tic thinking, creative thinking, what their personality and the structure of the inteligence. These dispositions are examined within their dynamic changes during your studies at university. Last but not least, given the interactions and interpreted with recommendations for practical use in tertia-ry education. en
dc.description.department Ústav pedagogických věd cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/160 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr. cs
dc.thesis.degree-program Pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Pedagogy en
dc.identifier.stag 25022
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2012-04-26


Files in this item

Files Size Format View
jurčíková_2012_dp.pdf 2.806Mb PDF View/Open
jurčíková_2012_vp.zip 44.89Kb Unknown View/Open
jurčíková_2012_op.doc 51Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account