Marketingová komunikace ve vztahu k segmentu seniorů
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Křížek, Zdeněk
|
|
dc.contributor.author |
Pavlečka, Martin
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-04T07:45:28Z |
|
dc.date.available |
2013-10-04T07:45:28Z |
|
dc.date.issued |
2011-10-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/19346
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce je zaměřena na segment seniorů ve vztahu k marketingovým komunikacím. Sleduje segmentační principy a formy. Definuje specifika segmentu v důsledku věku cílové skupiny a demografických změn společnosti. Zabývá se vztahem spotřebitelského chování a reklamy. Na základě analýzy zkoumá komerční komunikaci pro starší zákazníky z hlediska formy a struktury. Pomocí provedeného výzkumu má cíl stanovit, jaké jsou základní faktory pro přijetí komerční komunikace. Projektová část je zaměřena na současnou situaci na trhu nákupního centra a navrhuje koncepci marketingové komunikace určené pro cílovou skupinu seniorů. |
cs |
dc.format |
93 |
cs |
dc.format.extent |
16543848 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
segmentace
|
cs |
dc.subject |
cílený marketing
|
cs |
dc.subject |
demografie
|
cs |
dc.subject |
cílová skupina
|
cs |
dc.subject |
reklama
|
cs |
dc.subject |
média
|
cs |
dc.subject |
senior
|
cs |
dc.subject |
segmentation
|
en |
dc.subject |
targeted marketing
|
en |
dc.subject |
demographics
|
en |
dc.subject |
target audience
|
en |
dc.subject |
advertising
|
en |
dc.subject |
media
|
en |
dc.subject |
senior
|
en |
dc.title |
Marketingová komunikace ve vztahu k segmentu seniorů |
cs |
dc.title.alternative |
Marketing Communication in Relation to the Segment of Senior Citizens |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Šramová, Blandína |
|
dc.date.accepted |
2012-05-21 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis is focused on the segment of older persons in relation to marketing communica-tions. It monitors principles and forms of segmentation and defines a specific segment of target group due to age and demographic changes in society. It deals with the relationship between consumer behavior and advertising. Based on the analysis examines commercial communication for older customers in terms of form and structure. Based on survey aims to determine what are the basic factors for the adoption of commercial communication. The project part is focused on the current market situation of a shopping center marketing and proposes communication concept for the target group of seniors. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/185
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
26287
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2012-04-20 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account