dc.contributor.advisor |
Banyar, Milan
|
|
dc.contributor.author |
Kalferstová, Kateřina
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-04T02:45:20Z |
|
dc.date.available |
2013-10-04T02:45:20Z |
|
dc.date.issued |
2011-10-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/19009
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá otázkou fotografie a jejího začlenění do reklamního sdělení. V teoretické části se práce zabývá definicí reklamy a vymezením jejích druhů s důrazem na reklamu tiskovou. Dále charakterizuje výtvarné prvky a druhy reklamní fotografie a nahlíží i do vlivu reklamní fotografie na recipienty. V praktické části se bakalářská práce snaží pomocí výzkumu popsat reklamní fotografie v magazínech Dolce Vita, F.O.O.D. a Top Gear a ohodnotit jejich funkčnost. |
cs |
dc.format |
77 s. (118 876 znaků) |
cs |
dc.format.extent |
2614678 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
reklama
|
cs |
dc.subject |
tisková reklama
|
cs |
dc.subject |
výtvarné prvky reklamní fotografie
|
cs |
dc.subject |
druhy reklamní fotografie
|
cs |
dc.subject |
advertising
|
en |
dc.subject |
print advertising
|
en |
dc.subject |
advertising elements of ad photographs
|
en |
dc.subject |
descriptions of advertising photos
|
en |
dc.title |
Využití fotografie v reklamním sdělení magazínů ČR |
cs |
dc.title.alternative |
Use of Photography in Magazine Advertisements in the Czech Republic |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Navrátilová, Svatava |
|
dc.date.accepted |
2012-05-21 |
|
dc.description.abstract-translated |
This Bachelor Thesis addresses the issue of photography and its incorporation into adverti-sement. In the theoretical part the Bachelor Thesis deals with the definition of advertising and identification of its types with an emphasis on print advertising. Further on it characte-rizes the design elements and types of advertising photography and it also looks into the impact of advertising photography on recipients. In the practical part Bachelor Thesis tries to describe with the help of research advertising photography's in Dolce Vita magazine, F.O.O.D. and Top Gear and evaluate their functionality. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/126
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
25993
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2012-04-24 |
|