Pojetí výchovy u Friedricha Nietzscheho a sociální pedagogika

DSpace Repository

Language: English čeština 

Pojetí výchovy u Friedricha Nietzscheho a sociální pedagogika

Show simple item record

dc.contributor.advisor Dolák, Antonín
dc.contributor.author Vaněk, Stanislav
dc.date.accessioned 2013-10-04T02:09:31Z
dc.date.available 2013-10-04T02:09:31Z
dc.date.issued 2010-11-30
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/18960
dc.description.abstract Tato práce nás v teoretické části seznamuje s významem pojetí výchovy a učení u Friedricha Nietzscheho. Analyzuje vztahy mezi rozumem, pudem a vůlí. Vyzdvihuje význam výchovy a vzdělání na nabývání a pozbývání moci. Ukazuje, jak je velký vliv výchovy, vzdělání a učení na společnost a sociální pedagogiku. Poukazuje na možnosti, jak můžeme rozvíjet malé věci, které v dnešní společnosti nabývají na obrovském významu, a jak je můžeme využít v sociální pedagogice. Seznamuje nás s významem Nietzscheho stěžejního díla: ?Tak pravil Zarathustra?, se zaměřením na význam Zarathustry jako učitele. V praktické části nás seznamuje, jakým způsobem se žáci připravují na vyučování a zda jim tato domácí příprava přináší dobré výsledky při studiu. Jak je k cestě za školními úspěchy vede motivace a jaké má na tyto školní úspěchy vliv jejich samostatnost. cs
dc.format 97 stran cs
dc.format.extent 2156905 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Alkohol cs
dc.subject celistvost cs
dc.subject čaj cs
dc.subject génius cs
dc.subject káva cs
dc.subject klima cs
dc.subject lenost cs
dc.subject místo cs
dc.subject moc cs
dc.subject morálka cs
dc.subject myšlení cs
dc.subject nadčlověk cs
dc.subject návrat téhož cs
dc.subject paměť cs
dc.subject pomíjivá věčnost cs
dc.subject pud cs
dc.subject rozum cs
dc.subject sebezáchova cs
dc.subject sociální pedagogika cs
dc.subject tvoření cs
dc.subject učení cs
dc.subject učitel cs
dc.subject vášeň cs
dc.subject vůle cs
dc.subject výchova cs
dc.subject výživa cs
dc.subject vzdělání cs
dc.subject Alkohol en
dc.subject integrity en
dc.subject tea en
dc.subject genius en
dc.subject coffee en
dc.subject climate en
dc.subject laziness en
dc.subject place en
dc.subject power en
dc.subject morality en
dc.subject thinking en
dc.subject superman/overman en
dc.subject eternal recurrence of the same events en
dc.subject memory en
dc.subject fleeting eternity en
dc.subject instinkt en
dc.subject reason en
dc.subject self-preservation en
dc.subject social pedagogy en
dc.subject creation en
dc.subject learning en
dc.subject teacher en
dc.subject passion en
dc.subject will en
dc.subject upbringing en
dc.subject nourishment en
dc.subject education en
dc.title Pojetí výchovy u Friedricha Nietzscheho a sociální pedagogika cs
dc.title.alternative Friedrich Nietzsche's Conception of Education and Social Education en
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Vavřík, Michal
dc.date.accepted 2012-05-15
dc.description.abstract-translated The theoretical part of this work informs us about the importace that the philosopher F.Nietshe attaches to the conception of education. Itss aim is to analyse the relations between the reason, the instict and the will to emphasize the education and the lear-ning as a way of gaining the power or of losing it. This work also points to the possi-bilities of developing so called negligible things ,tzhey can have a great impactl on the contemporary society and be used in the social pedagogy. Finally, we can learn about the Nietshe's main work ? Thus spoke Zarathustra?, where he focuses the role of the prophet Zarathustra as a remarkable trachet. The practical part of my work is focussed on the survey I carried out among my pupils in order to find out the way of their making the preparation for their school lessons and whether this home preparation may contribute to a good success in their studies. This survey also highlights how much influence the motivation has on their efforts to be successful and also points to the impact of their self -reliance on the school success. en
dc.description.department Katedra společenských věd cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/97 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr. cs
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 25382
utb.result.grade B
dc.date.submitted 2012-03-21
local.subject Nietzsche, Friedrich, 1844-1900. Also sprach Zarathustra cs
local.subject výchova dítěte cs
local.subject motivace cs
local.subject Nietzsche, Friedrich, 1844-1900. Also sprach Zarathustra en
local.subject child rearing en
local.subject motivation (psychology) en


Files in this item

Files Size Format View
vaněk_2012_dp.pdf 2.056Mb PDF View/Open
vaněk_2012_vp.doc 36.5Kb Microsoft Word View/Open
vaněk_2012_op.doc 41.5Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account