dc.contributor.advisor |
Dolák, Antonín
|
|
dc.contributor.author |
Vaněk, Stanislav
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-04T02:09:31Z |
|
dc.date.available |
2013-10-04T02:09:31Z |
|
dc.date.issued |
2010-11-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/18960
|
|
dc.description.abstract |
Tato práce nás v teoretické části seznamuje s významem pojetí výchovy a učení u Friedricha Nietzscheho. Analyzuje vztahy mezi rozumem, pudem a vůlí. Vyzdvihuje význam výchovy a vzdělání na nabývání a pozbývání moci. Ukazuje, jak je velký vliv výchovy, vzdělání a učení na společnost a sociální pedagogiku. Poukazuje na možnosti, jak můžeme rozvíjet malé věci, které v dnešní společnosti nabývají na obrovském významu, a jak je můžeme využít v sociální pedagogice. Seznamuje nás s významem Nietzscheho stěžejního díla: ?Tak pravil Zarathustra?, se zaměřením na význam Zarathustry jako učitele. V praktické části nás seznamuje, jakým způsobem se žáci připravují na vyučování a zda jim tato domácí příprava přináší dobré výsledky při studiu. Jak je k cestě za školními úspěchy vede motivace a jaké má na tyto školní úspěchy vliv jejich samostatnost. |
cs |
dc.format |
97 stran |
cs |
dc.format.extent |
2156905 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Alkohol
|
cs |
dc.subject |
celistvost
|
cs |
dc.subject |
čaj
|
cs |
dc.subject |
génius
|
cs |
dc.subject |
káva
|
cs |
dc.subject |
klima
|
cs |
dc.subject |
lenost
|
cs |
dc.subject |
místo
|
cs |
dc.subject |
moc
|
cs |
dc.subject |
morálka
|
cs |
dc.subject |
myšlení
|
cs |
dc.subject |
nadčlověk
|
cs |
dc.subject |
návrat téhož
|
cs |
dc.subject |
paměť
|
cs |
dc.subject |
pomíjivá věčnost
|
cs |
dc.subject |
pud
|
cs |
dc.subject |
rozum
|
cs |
dc.subject |
sebezáchova
|
cs |
dc.subject |
sociální pedagogika
|
cs |
dc.subject |
tvoření
|
cs |
dc.subject |
učení
|
cs |
dc.subject |
učitel
|
cs |
dc.subject |
vášeň
|
cs |
dc.subject |
vůle
|
cs |
dc.subject |
výchova
|
cs |
dc.subject |
výživa
|
cs |
dc.subject |
vzdělání
|
cs |
dc.subject |
Alkohol
|
en |
dc.subject |
integrity
|
en |
dc.subject |
tea
|
en |
dc.subject |
genius
|
en |
dc.subject |
coffee
|
en |
dc.subject |
climate
|
en |
dc.subject |
laziness
|
en |
dc.subject |
place
|
en |
dc.subject |
power
|
en |
dc.subject |
morality
|
en |
dc.subject |
thinking
|
en |
dc.subject |
superman/overman
|
en |
dc.subject |
eternal recurrence of the same events
|
en |
dc.subject |
memory
|
en |
dc.subject |
fleeting eternity
|
en |
dc.subject |
instinkt
|
en |
dc.subject |
reason
|
en |
dc.subject |
self-preservation
|
en |
dc.subject |
social pedagogy
|
en |
dc.subject |
creation
|
en |
dc.subject |
learning
|
en |
dc.subject |
teacher
|
en |
dc.subject |
passion
|
en |
dc.subject |
will
|
en |
dc.subject |
upbringing
|
en |
dc.subject |
nourishment
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.title |
Pojetí výchovy u Friedricha Nietzscheho a sociální pedagogika |
cs |
dc.title.alternative |
Friedrich Nietzsche's Conception of Education and Social Education |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Vavřík, Michal |
|
dc.date.accepted |
2012-05-15 |
|
dc.description.abstract-translated |
The theoretical part of this work informs us about the importace that the philosopher F.Nietshe attaches to the conception of education. Itss aim is to analyse the relations between the reason, the instict and the will to emphasize the education and the lear-ning as a way of gaining the power or of losing it. This work also points to the possi-bilities of developing so called negligible things ,tzhey can have a great impactl on the contemporary society and be used in the social pedagogy. Finally, we can learn about the Nietshe's main work ? Thus spoke Zarathustra?, where he focuses the role of the prophet Zarathustra as a remarkable trachet. The practical part of my work is focussed on the survey I carried out among my pupils in order to find out the way of their making the preparation for their school lessons and whether this home preparation may contribute to a good success in their studies. This survey also highlights how much influence the motivation has on their efforts to be successful and also points to the impact of their self -reliance on the school success. |
en |
dc.description.department |
Katedra společenských věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
25382
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2012-03-21 |
|
local.subject |
Nietzsche, Friedrich, 1844-1900. Also sprach Zarathustra
|
cs |
local.subject |
výchova dítěte
|
cs |
local.subject |
motivace
|
cs |
local.subject |
Nietzsche, Friedrich, 1844-1900. Also sprach Zarathustra
|
en |
local.subject |
child rearing
|
en |
local.subject |
motivation (psychology)
|
en |