dc.contributor.advisor |
Jilčík, Tomáš
|
|
dc.contributor.author |
Hradilová, Vladimíra
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-04T00:38:50Z |
|
dc.date.available |
2013-10-04T00:38:50Z |
|
dc.date.issued |
2010-11-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/18842
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce v rovině teoretické se zabývá vymezením termínu jazyk, funkcí řeči a jazyka, komunikací jako procesem dorozumívání, její verbální a nonverbální složkou. Popisuje narušenou komunikační schopnost, její druhy a klinickou logopedii. Obsahuje charakteristiku jednotlivých období dítěte od předškolního věku až po mladší školní věk, popisuje vstup dítěte do školy a jeho úspěšný školní začátek. V neposlední řadě se zabývá vlivem prostředí na rozvoj komunikační schopnosti dítěte, vlivem rodiny jako přirozeného prostředí a školním prostředím a jeho vlivem na žáka. Praktická část verifikuje stanovené hypotézy, průzkum byl proveden dotazníkovou metodou u dětí předškolního věku a dětí mladšího školního věku. Dotazníky byly vyplněny třídními učiteli dětí, kteří s nimi tráví mnoho času ve školském zařízení a mají o dětech potřebné informace. Doplňující dotazníky byly vyplněny rodiči dětí, kteří mají narušenou komunikační schopnost. Hlavním cílem bylo přiblížit vliv prostředí na vývoj jazyka dětí a žáků, dále pak určit narušenou komunikační schopnost u vzorku šetření a do jaké míry má na ní vliv sociokulturního popředí. |
cs |
dc.format |
93 |
cs |
dc.format.extent |
1215768 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
jazyk
|
cs |
dc.subject |
řeč
|
cs |
dc.subject |
žák
|
cs |
dc.subject |
dítě
|
cs |
dc.subject |
předškolní věk
|
cs |
dc.subject |
mladší školní věk
|
cs |
dc.subject |
mateřská škola
|
cs |
dc.subject |
základní škola
|
cs |
dc.subject |
narušená komunikační schopnost
|
cs |
dc.subject |
language
|
en |
dc.subject |
speech
|
en |
dc.subject |
a pupil
|
en |
dc.subject |
pre-school age
|
en |
dc.subject |
late school age
|
en |
dc.subject |
nursery school
|
en |
dc.subject |
elementary school
|
en |
dc.subject |
disrupted communication ability
|
en |
dc.title |
Jazykové kompetence dětí a žáků v mateřských a základních školách |
cs |
dc.title.alternative |
Language Competences of Children and Pupils at Nursery and Elementary Schools |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Jůzlová, Hana |
|
dc.date.accepted |
2012-05-14 |
|
dc.description.abstract-translated |
Thesis in the theoretical field deals with the definition of the term language, fuction of the speech and language, communication as a process of communication, its verbal and non-verbal component. It describes disrupted communication ability,its kinds and clinical speech therapy. It contains the characteristic of child's individual period from the preschool age up to late school age. It also describes the child's entry to school, and his/her successful school beginning. Last but not least, it deals with the influence of environment on the development of the child's communication skills, by the influence of the family as the natural surrounding and the school surrounding and its influence on the pupil. The practical part verifies the given hypothesis, a survey had been done by questionnaire method for preschoolers and late school-age children. The questionnaires were filled in by children's class teachers who spend a lot of time with them in the school facilities and they have necessary information they need to know about children. Additional questionnaires were completed by children's parents who suffer from disrupted communication ability. The main aim was to show more closely the influence of the environment on the development of children and pupils' language, then to specify a disrupted communication ability at the certain sample of people while doing research and to see how much it influences socio-cultural forefront. |
en |
dc.description.department |
Katedra pedagogiky |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
25152
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2012-03-23 |
|
local.subject |
děti předškolního věku
|
cs |
local.subject |
děti školního věku
|
cs |
local.subject |
jazykové kompetence
|
cs |
local.subject |
preschool children
|
en |
local.subject |
school children
|
en |
local.subject |
linguistics competences
|
en |