Jazykové kompetence dětí a žáků v mateřských a základních školách

DSpace Repository

Language: English čeština 

Jazykové kompetence dětí a žáků v mateřských a základních školách

Show simple item record

dc.contributor.advisor Jilčík, Tomáš
dc.contributor.author Hradilová, Vladimíra
dc.date.accessioned 2013-10-04T00:38:50Z
dc.date.available 2013-10-04T00:38:50Z
dc.date.issued 2010-11-30
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/18842
dc.description.abstract Diplomová práce v rovině teoretické se zabývá vymezením termínu jazyk, funkcí řeči a jazyka, komunikací jako procesem dorozumívání, její verbální a nonverbální složkou. Popisuje narušenou komunikační schopnost, její druhy a klinickou logopedii. Obsahuje charakteristiku jednotlivých období dítěte od předškolního věku až po mladší školní věk, popisuje vstup dítěte do školy a jeho úspěšný školní začátek. V neposlední řadě se zabývá vlivem prostředí na rozvoj komunikační schopnosti dítěte, vlivem rodiny jako přirozeného prostředí a školním prostředím a jeho vlivem na žáka. Praktická část verifikuje stanovené hypotézy, průzkum byl proveden dotazníkovou metodou u dětí předškolního věku a dětí mladšího školního věku. Dotazníky byly vyplněny třídními učiteli dětí, kteří s nimi tráví mnoho času ve školském zařízení a mají o dětech potřebné informace. Doplňující dotazníky byly vyplněny rodiči dětí, kteří mají narušenou komunikační schopnost. Hlavním cílem bylo přiblížit vliv prostředí na vývoj jazyka dětí a žáků, dále pak určit narušenou komunikační schopnost u vzorku šetření a do jaké míry má na ní vliv sociokulturního popředí. cs
dc.format 93 cs
dc.format.extent 1215768 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject jazyk cs
dc.subject řeč cs
dc.subject žák cs
dc.subject dítě cs
dc.subject předškolní věk cs
dc.subject mladší školní věk cs
dc.subject mateřská škola cs
dc.subject základní škola cs
dc.subject narušená komunikační schopnost cs
dc.subject language en
dc.subject speech en
dc.subject a pupil en
dc.subject pre-school age en
dc.subject late school age en
dc.subject nursery school en
dc.subject elementary school en
dc.subject disrupted communication ability en
dc.title Jazykové kompetence dětí a žáků v mateřských a základních školách cs
dc.title.alternative Language Competences of Children and Pupils at Nursery and Elementary Schools en
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Jůzlová, Hana
dc.date.accepted 2012-05-14
dc.description.abstract-translated Thesis in the theoretical field deals with the definition of the term language, fuction of the speech and language, communication as a process of communication, its verbal and non-verbal component. It describes disrupted communication ability,its kinds and clinical speech therapy. It contains the characteristic of child's individual period from the preschool age up to late school age. It also describes the child's entry to school, and his/her successful school beginning. Last but not least, it deals with the influence of environment on the development of the child's communication skills, by the influence of the family as the natural surrounding and the school surrounding and its influence on the pupil. The practical part verifies the given hypothesis, a survey had been done by questionnaire method for preschoolers and late school-age children. The questionnaires were filled in by children's class teachers who spend a lot of time with them in the school facilities and they have necessary information they need to know about children. Additional questionnaires were completed by children's parents who suffer from disrupted communication ability. The main aim was to show more closely the influence of the environment on the development of children and pupils' language, then to specify a disrupted communication ability at the certain sample of people while doing research and to see how much it influences socio-cultural forefront. en
dc.description.department Katedra pedagogiky cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/97 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr. cs
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 25152
utb.result.grade B
dc.date.submitted 2012-03-23
local.subject děti předškolního věku cs
local.subject děti školního věku cs
local.subject jazykové kompetence cs
local.subject preschool children en
local.subject school children en
local.subject linguistics competences en


Files in this item

Files Size Format View
hradilová_2012_dp.pdf 1.159Mb PDF View/Open
hradilová_2012_vp.doc 29Kb Microsoft Word View/Open
hradilová_2012_op.doc 34Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account